que s’anaven intercanviant les activitats. A les tardes van estar cada dia al col·legi i, per això, només esmenten els matins. Hola, avui dilluns, primer dia de aquesta setmana de diversió, ens proposem fer el crèdit de síntesi: "Girona i el seu entorn". Tot passejant per la immortal ciutat comencem a veure la nostra gran muralla. Serà la primera activitat del dia. Des de dalt es pot veure un paisatge preciós. Sembla com si tinguessim tot girona als nostres peus; veiem moltes cases amb les seves respectives teulades amb colors ocres, edificis, vegetació, jardins, gratacels....i al fons, la Devesa. Ara ja ens trobem davant el pont de Sant Agustí on, al terra, s’hi veuen les rajoles dissenyades per en Gaudí. Així que passem pel pont de pedra dirigint-nos ja cap a l’escola. Ja ens trobem al segon dia del crèdit de síntesi i ens tornem a dirigir al centre de Girona; aquest cop per poder estudiar la seva catedral i el museu d’art. Travessem tots el Parc Central, aprofitant l’aire fresc del matí per acabar de despertar-nos bé. Estem fent quasi la mateixa ruta que ahir i sense donar-nos compte, ja ens trobem davant de la nostra estimada i bonica Catedral de Girona. En el Museu d’Art, que és un antic palau, podem observar i estudiar les diferencies entre l’art Romànic i el Gòtic, mentre que un guia ens instrueix sobre el tema. Tot endinsant-nos en ell, podem trobar diferents tipus d’escultures romàniques i gòtiques, llibres antics... Així que sortim del museu i tots tenim una gana que ens devora, i, per solucionar aquest fet, fem una petita parada per esmorzar. Amb la panxa ja ben plena, fem una visita, per molts ja coneguda, a la Catedral de Girona. És impressionant la varietat d’estils que té; Romànic, Gòtic i Barroc, com la façana. Tot visitant la catedral per dins anem completan el dossier. Un cop visitada la catedral i amb les cames que ens fan figa, fem el camí de tornada. Avui, 3r día del crèditseguim el tema de "Girona i el seu entorn" , agafem l’autocar en direcció a Salt; per visitar el Museu de L’Aigua. Ja hem arribat, i com cada dia, ens dividim en grups. Al Museu de l’Aigua podem observar, l’aprofitament de l’aigua per produir energia i alguns mètodes per dur-ho a terme. Durant el museu podem veure diferents exemples i ens expliquen una mica els orígens de la indústria a Salt. Veiem fotos de Salt en que es veu molt clarament la seva industrialització. Al sortir del museu un home ens informa de com ens podem assabentar del temps a través d’uns aparells meteorològics. Acabat això, sense perdre el temps, aprofitem i ens mengem l’esmorzar. La següent activitat és fer un cistellet. Entrem dintre del taller i un noi molt simpàtic ens explica els passos per a fer-ho. Després de veure els resultats dels nostres cistellets, alguns millors que altres, ens adonem de que podem estar prou contents per ser la primera vegada que fem aquesta activitat i tot seguit agafem l’autobús de tornada. Avui és l’últim dia de crèdit de síntesi, també és el més clar i per la majoria de gent, és també el més esperat. Anem a les pistes del GEiEG. Estem a l’escola, a punt per marxar i comencem respirar un ambient atlètic, i sobretot de rivalitat. Arribem a les pistes del GEiEG, que estaven molles per la pluguda de la nit. Estirem, cadascú està fent els seus exercicis d’escalfament que hem estat aprenent a les classes d’Educació Física. Fem els 400 m. individuals. Tots estem cansadíssims. Ens dividim per classes i es fan rotacions de: 100 m; salt de llargada i salt d’alçada. Es poden veure dos grups ben diferenciats d’alumnes: els que van a divertir-se i a passar el matí el més ràpid possible i uns altres que van per millorar i intentar superar als altres. Tornem amb el bus i el bon rotllo comença a florir perquè tothom sap que s’acaba el trimestre i comença la setmana santa. BONES FESTES 2n D'ESO! |
![]() | ENRERE |