Història de l'escola

L’escola “Presentació de la Mare de Déu” de Prats de Lluçanès pertany a la congregació religiosa de les Germanes Dominiques de l’Anunciata. La congregació es fundà el 1856 pel beat Francesc Coll.

Per tal de solucionar els problemes de l’ensenyament a Prats, una comissió formada per l’alcalde, el senyor rector i altres veïns van anar a Vic a trobar el Pare Coll per demanar-li que enviés algunes germanes per tal de portar l’escola pública. Acordaren les següents condicions: els esmenats senyors es farien càrrec de construir, moblar i adequar l’edifici i, a més a més, col·laborar en la manutenció de la comunitat cas que no bastessin les quotes de les alumnes. Una vegada acceptades les condicions, el dia 8 de març de l’any 1859, van arribar a Prats de Lluçanès tres germanes, acompanyades del propi Pare Coll.

L’escola va obrir-se l’1 d’abril del mateix any. L’any 1901 començà l’ampliació de l’escola i s’hi va poder anar a viure el novembre de 1907.

L’any 1936 va esclatar la persecució sectària que les va obligar a abandonar la casa i l’escola. El 1939 les Germanes aconseguien tornar al convent, que havia patit les conseqüències de la guerra.

L’any 1969 es va inaugurar un nou edifici amb sis aules, que doblava la capacitat de l’escola original.

El curs 1970-71 l’augment de l’alumnat fa que es lloguin, per primera vegada, professors seglars.

El curs 1973-74 va començar de manera experimental la coeducació de nois i noies, al sisè curs d’ E.G.B.

L’any 1977, l’augment de l’alumnat obliga a sol·licitar a l’ajuntament l’ús de les aules de les antigues escoles nacionals i les escoles parroquials.

El 2 de novembre de 1986 es va inaugurar un nou edifici on s’ubiquen el gimnàs, la Llar d’Infants (P-0, P-1, P-2) i les aules d’Educació Infantil (P-3, P-4, P-5).

Tornar a l'inici