PROJECTE TELEMÀTIC COMARQUES. Alumnes de 4t de Primària.

Aquest projecte pretén que els alumnes coneguin més profundament diferents aspectes de la seva comarca: llegendes, gastronomia, entorn social i natural, festes populars,.. i que arribin a descobrir aquests mateixos aspectes d'altres comarques de Catalunya.

Durant tot el projecte els alumnes estan acompanyats per en Rovelló, un personatge molt característic de Catalunya, sobretot per la vestimenta. El rol d'aquest personatge és dinamitzar el projecte i presentar totes les activitats als alumnes. Cada vegada que un grup-classe acabi una activitat, en Rovelló els enviarà per correu electrònic una peça del trencaclosques de Catalunya. El mapa s'anirà completant a mesura que s'avanci en el projecte. Les activitats es poden realitzar a l'aula d'informàtica i/o a l'aula ordinària. Tots els continguts de les activitats estan integrats en el currículum de les àrees implicades: llengua catalana, coneixement del medi natural i social, plàstica i informàtica.

PROJECTE TELEMÀTIC "MONTSERRAT, un munt d'aventures".

Alumnes de 5è i 6è de Primària. Cursos alternatius.

Aquest projecte té per objectiu donar a conèixer Montserrat i el seu entorn de manera interactiva .
Així, els alumnes participants en el projecte descobreixen les singularitats i la vida quotidiana de l'Abadia i el seu entorn a través dels qui en són uns dels protagonistes, els escolans, esdevinguts guies en aquest projecte.
A partir de diferents itineraris i grups, ens apropem a Montserrat des de diferents àrees: música, natura, socials, religió, matemàtiques...
Cada grup és guiat per un escolà que respon i orienta els participants sobre preguntes i consultes que se'ls proposen.

PROJECTE TELEMÀTIC "Nadal- St JORDI " 2n de Primària.

El projecte Nadal- St Jordi treballa de forma interactiva activitats relacionades amb la festa de Nadal i la de St Jordi, tot desenvolupant les competències TIC dels alumnes

PROJECTE TELEMÀTIC "BONGOH".

Alumnes de 6è de Primària. Cursos alternatius.

Bongoh és un projecte telemàtic on diferents escoles participen en un joc de simulació. El joc consisteix en què cada grup-classe viu en una illa d'un arxipèlag anomenat BONGOH, i aquestes illes tenen la forma de les lletres de la paraula BONGOH, és a dir, una té forma de "B", una altra de "N", una altra de "G", una altra de "H" i dues tenen forma d' "O" (aquestes les diferenciem en O nord i en O sud).

Cada grup ha d'explicar, després d'una presentació ( 1a activitat) , com ha arribat a l'illa ( 2a activitat ), quina és la seva història, quins són els seus personatges, com és la seva illa ( 3a activitat ), i haura d'establir relacions amb els habitants de les altres illes ( 4a activitat ) i amb l'animador del projecte, RODAMINAH, que els proposarà les activitats i els motivarà a preparar la quarta activitat: la trobada amb tots els participants.

PROJECTE D'ANIMACIÓ A LA LECTURA. "IV Certamen de lectura en veu alta"

Alumnes de 3r a 6è de Primària.

L'editorial TEXT organitza un concurs que consisteix en llegir en veu alta, cada dia, un fragment d'un llibre. L'escola ha de seleccionar 2 alumnes de cicle mitjà i 2 més de cicle superior per anar a les semifinals, que se celebren durant el mes de maig.

PROJECTE "Coneguem un autor". De 1r a 6è de Primària

L'escola escull un autor català amb llibres publicats per a tots els nivells. Durant el curs es llegeixen els llibres a la classe i als voltants de St Jordi l'autor visita l'escola.

PROJECTE "MALETA DE CONTES". Parvulari

Durant el 2n trimestre cada setmana un nen s'emporta a casa una maleta amb 7 contes, un per cada dia, per compartir la lectura amb els pares.

PROJECTE "CONEGUEM LA BIBLIOTECA". 1r de Primària

A principi de curs es fa una sortida que té per objectiu: Conèixer la importància i la funció d'aquest edifici públic i motivar-los a que en facin un ús responsable. També es pretén que mica a mica es vagin habituant a anar a buscar llibres.

PROJECTE "FEAC" Família Escola Acció Compartida

Consisteix en unes "trobades" entre pares, mares i educadors, amb la finalitat de dialogar i reflexionar conjuntament sobre temes educatius.

PROJECTE "Sóm protagonistes". P3

A partir del 2n trimestre, cada setmana és protagonista un nen de P3. Durant aquesta setmana el nen pot portar coses, jocs, contes,... de casa seva per a compartir-los amb els companys. Els pares també participen portant a terme una activitat a la classe: fer un pastís, fer una manualitat, .... Vegeu les fotos de parvulari.

PROJECTE "English corners"

Pla experimental de llengües extrangeres.