Educació secundària

© sanfranciscojavier

Característiques ¦ Línia metodològica i avaluació ¦ La diversitat ¦ Currículum ¦ Horaris

L'oferta de matèries optatives, en el nostre centre, es distribueix entre les diferents àrees o àmbits globals de coneixement i adequant-los a les capacitats i interessos dels nostres alumnes. Al Primer cicle l'oferta de crèdits de reforç i ampliació de les àrees instrumentals és majoritària.

Dins l'àrea de llengües estrangeres, en els dos cicles de l'ensenyament secundari obligatori tots els alumnes cursen obligatòriament una llengua (Anglés) i poden optar també per una de segona (Francès).

L'àrea de Religió és ofertada pel nostre centre i opcional pel als alumnes (activitats alternatives), d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

En acabar aquesta etapa, els alumnes reben una acreditació d'escolarització ( Certificat d'Estudis) i, a més, si han assolit els objectius establerts, obtenen el títol de Graduat en Educació Secundària.

Opcions i connexions amb altres estudis en acabar l'ESO
Amb l'ESO aprovada

Sense l'ESO aprovada (sense el títol de Graduat en l' ESO)

Batxillerat
Cicles formatius de grau mitjà
Formació ocupacional
Programes de garantia social

Metodologia i avaluació

Els nostres principis metodològics són generals i extensius a totes les àrees o crèdits. Els plantejaments metodològics que permeten organitzar la programació i determinar els mètodes concrets que s'utilitzaran en el procés d'ensenyament - aprenentatge dels nostres alumnes, i que determinen la nostra línia pedagògica, tenen com a fonament els següents principis metodològics:

-
Adaptació dels continguts curriculars a l'entorn més proper dels nostres alumnes.

-
Desenvolupar en l'alumne el sentit de la responsabilitat, l'esperit crític i la capacitat de

discussió i del decisió, així com la seva creativitat.

-
Fomentar l'adquisició dels continguts bàsics, així com dels procediments per arribar a

conèixer.

-
Admetre les diversitats de capacitats intel·lectuals i de ritmes evolutius.

-
Desvetllat en l'alumne la iniciativa i les investigacions en la recerca dels coneixements.

-
Tenir en compte el desenvolupament psicològic dels alumnes i fer-ne un seguiment

constant.

-
Preparar als alumnes per integrar-los en una comunitat i fomentar la seva participació,

cooperació i voluntat de transformació.

-
Afavorir les relacions de l'escola amb institucions, entitats, persones,... que ajuden a la
    millora de la qualitat del Centre.

L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes és contínua, amb observació sistemàtica de l'adquisició dels continguts educatius, integradora de les valoracions de totes les àrees i amb una visió globalitzada del procés d'aprenentatge de l'etapa.

L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes es duu a terme en relació amb els objectius generals d'etapa i àrea i amb els objectius terminals establerts pel Govern de la Generalitat de Catalunya.

Atenció a la diversitat

L'atenció a la diversitat de l'alumnat és un repte molt important pel nostre centre. Per donar resposta a aquesta diversitat, el nostre centre disposa del seus recursos humans i materials per tal de garantizar l'assoliment de les seves capacitats i que es concreten en:

Currículum

Àrees curriculars
Distribució del nostre centre

1r ESO

2n ESO
3r ESO
4t ESO
Llengua catalana i literatura
Llengua castellana i literatura
Llengua estrangera ( Anglès )
Ciències de la naturalesa
Ciències socials, geografia i historia
Educació física
Educació visual i plàstica
Matemàtiques
Educació ètico cívica
Educació per la ciutadania

Religió / Activ. alternatives*
Optatives
3*
Tutoria
Treball de síntesi
Treball de recerca

* Matèries optatives específiques (4t d'ESO)

Franges fixades

Franja oberta

Biosanitari / CFGM

Biologia i geologia

Física i química

Informàtica

Segon idioma

Horaris

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Primer cicle
Segon cicle
(de 12 a 14 anys)
(de 14 a 16 anys)

En l'Educació Secundària Obligatòria es consoliden els aprenentatges instrumentals de l'Educació Primària, s'inicia els alumnes en altres camps del saber i s'aprofundeixen les àrees fonamentals d'acord amb l'edat i capacitat. S'estableixen les bases i es dóna l'orientació per

a la incorporació a la vida activa i professional, de forma que tots els alumnes puguin assumir els seus deures i exercir els seus drets com a ciutadans. Proporciona la formació necessària per a prosseguir estudis tant de Batxillerat com de Formació Professional de grau mitjà.

Característiques de l'etapa

L'Educació Secundària Obligatoria (ESO) és l'etapa posterior a l'Educació Primària, de caràcter obligatori i gratuït, està dirigida als alumnes d'edats compreses entre els 12 i els 16 anys.

El disseny d'aquesta etapa educativa permet que, acabada aquesta etapa, qualsevol ciudadà espanyol pot iniciar-se en el món laboral.
Per accedir a l'educació secundària obligatòria els alumnes hauran d'haver finalitzat l'Educació Primària.

L'etapa de l'Educació Secundària Obligatòria comprèn quatre cursos acadèmics estructurats en dos cicles de dos cursos cadascun:

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Primer cicle
Segon cicle
(de 12 a 14 anys)
(de 14 a 16 anys)
1r
2n
3r
4t

-
Ofertant matèries optatives d'ampliació i reforç de

les àrees instrumentals.

-
Atenció personalitzada i individualitzada a aquells
    alumnes amb necessitats educatives especials.

-
Agrupacions flexibles d'alumnes en les àrees
    instrumentals (Matemàtiques, Català i Castellà).

Activitats complementàries

Informàtica