© sanfranciscojavier
L'oferta de matèries optatives, en el nostre centre, es distribueix entre les diferents àrees o àmbits globals de coneixement i adequant-los a les capacitats i interessos dels nostres alumnes. Al Primer cicle l'oferta de crèdits de reforç i ampliació de les àrees instrumentals és majoritària. | |||||||||||||
Dins l'àrea de llengües estrangeres, en els dos cicles de l'ensenyament secundari obligatori tots els alumnes cursen obligatòriament una llengua (Anglés) i poden optar també per una de segona (Francès). | |||||||||||||
L'àrea de Religió és ofertada pel nostre centre i opcional pel als alumnes (activitats alternatives), d'acord amb el que estableix la normativa vigent. | |||||||||||||
En acabar aquesta etapa, els alumnes reben una acreditació d'escolarització ( Certificat d'Estudis) i, a més, si han assolit els objectius establerts, obtenen el títol de Graduat en Educació Secundària. | |||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
Metodologia i avaluació | |||
Els nostres principis metodològics són generals i extensius a totes les àrees o crèdits. Els plantejaments metodològics que permeten organitzar la programació i determinar els mètodes concrets que s'utilitzaran en el procés d'ensenyament - aprenentatge dels nostres alumnes, i que determinen la nostra línia pedagògica, tenen com a fonament els següents principis metodològics: | |||
-
|
Adaptació dels continguts curriculars a l'entorn més proper dels nostres alumnes. | ||
-
|
Desenvolupar en l'alumne el sentit de la responsabilitat, l'esperit crític i la capacitat de | ||
|
discussió i del decisió, així com la seva creativitat. | ||
-
|
Fomentar l'adquisició dels continguts bàsics, així com dels procediments per arribar a | ||
|
conèixer. | ||
-
|
Admetre les diversitats de capacitats intel·lectuals i de ritmes evolutius. | ||
-
|
Desvetllat en l'alumne la iniciativa i les investigacions en la recerca dels coneixements. | ||
-
|
Tenir en compte el desenvolupament psicològic dels alumnes i fer-ne un seguiment | ||
|
constant. | ||
-
|
Preparar als alumnes per integrar-los en una comunitat i fomentar la seva participació, | ||
|
cooperació i voluntat de transformació. | ||
-
|
Afavorir les relacions de l'escola amb institucions, entitats, persones,... que ajuden a la | ||
millora de la qualitat del Centre. | |||
L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes és contínua, amb observació sistemàtica de l'adquisició dels continguts educatius, integradora de les valoracions de totes les àrees i amb una visió globalitzada del procés d'aprenentatge de l'etapa. | |||
L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes es duu a terme en relació amb els objectius generals d'etapa i àrea i amb els objectius terminals establerts pel Govern de la Generalitat de Catalunya. |
En l'Educació Secundària Obligatòria es consoliden els aprenentatges instrumentals de l'Educació Primària, s'inicia els alumnes en altres camps del saber i s'aprofundeixen les àrees fonamentals d'acord amb l'edat i capacitat. S'estableixen les bases i es dóna l'orientació per |
a la incorporació a la vida activa i professional, de forma que tots els alumnes puguin assumir els seus deures i exercir els seus drets com a ciutadans. Proporciona la formació necessària per a prosseguir estudis tant de Batxillerat com de Formació Professional de grau mitjà. |
Característiques de l'etapa | |||||||||||||||||||
L'Educació Secundària
Obligatoria (ESO) és l'etapa posterior a l'Educació Primària,
de caràcter obligatori i gratuït, està dirigida als
alumnes d'edats compreses entre els 12 i els 16 anys.
El disseny d'aquesta etapa educativa permet que, acabada
aquesta etapa, qualsevol ciudadà espanyol pot iniciar-se en
el món laboral. L'etapa de l'Educació Secundària Obligatòria comprèn quatre cursos acadèmics estructurats en dos cicles de dos cursos cadascun: |
|||||||||||||||||||
|
L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes és contínua, amb observació sistemàtica de l'adquisició dels continguts educatius, integradora de les valoracions de totes les àrees i amb una visió globalitzada del procés d'aprenentatge de l'etapa. |
L'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes es duu a terme en relació amb els objectius generals d'etapa i àrea i amb els objectius terminals establerts pel Govern de la Generalitat de Catalunya. |
-
|
Ofertant matèries optatives d'ampliació i reforç de | ||
les àrees instrumentals. | |||
-
|
Atenció personalitzada i individualitzada a aquells | ||
alumnes amb necessitats educatives especials. | |||
-
|
Agrupacions flexibles d'alumnes en les àrees | ||
instrumentals (Matemàtiques, Català i Castellà). |