Trets d'identitat: Projecte Educatiu de Centre (PCE)
El Projecte Educatiu de Centre (PEC) és el document bàsic de gestió on s’estableixen les línies d’actuació per a tots els membres de la comunitat educativa de l’escola .
El nostre PEC parteix de l’anàlisi de la pròpia realitat i és el resultat d’un consens que vol donar resposta a les necessitats i interessos del nostre alumnat i de l’entorn que ens envolta. Reflecteix la voluntat de millora de la qualitat de la nostra tasca docent i constitueix un compromís envers la societat. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Missió. |
|||||||||||||||||||||||||||||
La nostra missió és formar persones que adquireixin els coneixements i les habilitats necessàries per desenvolupar el seu projecte de vida personal, professional i social a partir de les seves potencialitats. Formem ciutadans amb esperit crític que assumeixin com a propis els valors de l’escola per conviure en una societat plural, democràtica i sostenible des de la realitat del nostre entorn. Orientem i acompanyem el nostre alumnat, amb la implicació de la comunitat educativa, en les diferents etapes educatives que ofereix el centre. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Visió | |||||||||||||||||||||||||||||
El col·legi Sant Francesc Xavier vol esdevenir un centre de qualitat, innovador, integrador i plural que eduqui en la igualtat de gènere i d’oportunitats (equitat). Treballem per donar resposta a les necessitats de formació dels joves de barri de Poble Sec de Barcelona i als nous reptes de la societat actual dins d’un entorn participatiu i motivador amb una bona convivència. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Millorar els resultats acadèmics dels nostre alumnat en totes les etapes que imparteix el | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
centre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fomentar la cohesió social. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Atendre la diversitat del nostre alumnat, adaptant les estratègies d’ensenyament a les | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
seves necessitats en funció dels recursos del centre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dur a terme una acció tutorial compartida, coherent i organitzada que inclogui l’orientació | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
acadèmica, personal i professional de l’alumnat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació a l’aula com una eina quotidiana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
així com en les relacions entre els membres de la comunitat educativa: professorat, famílies | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
i alumnat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potenciar el plurilingüisme i l’ensenyament de les llengües com a base per un aprenentatge | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
continu i com a destresa molt necessària per a la competència personal i professional d’avui. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Consolidar el català com a eix vertebrador del projecte plurilingüe i utilitzar-lo en tots els | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
actes i comunicacions del centre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Promoure projectes d’innovació educativa i fomentar la participació del professorat en | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
activitats de formació permanent que reverteixin en benefici de tot el centre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ser un centre compromès en la sostenibilitat social i del medi ambient. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fomentar i valorar la creativitat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Implicar a les famílies en el projecte de centre. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potenciar les relacions i convenis amb les entitats | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
de l’entorn. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mantenir i millorar l’entorn de treball i les | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
relacions interpersonals. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Valors | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El nostre col·legi entén l’educació com un procés integral de la persona. Les nostres actuacions | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
es fonamenten en la pràctica dels següents valors: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El reconeixement i respecte a la diversitat, a la
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pluralitat i als drets humans i dels pobles. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La cultura de l’esforç, l’ordre i la feina ben feta. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El gust per la lectura, el raonament, la cultura i l’art. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L’aprenentatge actiu i continu al llarg de la vida. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L’exercici de la responsabilitat des de l’autonomia personal. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La participació en els afers col·lectius amb esperit crític i constructiu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La cultura de la pau: prevenció i resolució de | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
conflictes mitjançant el diàleg i la mediació. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La cura de l’entorn i del medi natural ( Escola verda). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La coeducació i el treball per a la igualtat de gènere. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La promoció de conductes i hàbits de vida saludables. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La cooperació i la solidaritat. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© sanfranciscojavier |