EN JOAN VA AL ZOO

La mare d’en Joan està molt contenta , el Joan s’ha portat molt bé, ha fet els deures, s’ha rentat les dents i el més important, ha ordenat la sevahabitació sense que li hagués de dir, per això li diu:

El Joan, es va posar molt i molt content doncs el zoo li agrada molt perquè hi ha molts animals: elefants, rinoceronts, hipopòtams, goril·les...

El dissabte en Joan estava molt nerviós .

El zoo estava ple de gent, hi havia nens amb els seus pares nens amb els avis, també hi va veure un grup d’escoltes amb els seus fulards.

El Joan i els seus pares es van quedar una estoneta mirant els hipopòtams.

La mama hipopòtam va cridar: - Ha sopar, renteu-vos bé i en acabar podreu jugar una miqueta més.

Els hipopòtams va parar de jugar ,es van mirar i el més petit diu: - bé anem a rentar-nos a la bassa d’aigua neteta.

I dit i fet va anar directe a la bassa de fang.

Què divertit pensava, m’ho estic passant molt bé.

El temps anava passant mentrestant el seu germà petit es banyava a la bassa d’aigua neta tal com havia dit la mare , amb sabó renta-dents……etc.

En acabar feia tan bona olor que fins i tot el seguien les papallones , els cargolsi les flors es giraven quan passava.

La mare en veure’l el va felicitar, li va preparar el seu sopar preferit i van esperar al seu germà, però quina sorpresa quan va arribar anava ple de fang i voltat de mosques. La mare en veure’l es va disgustar i a la vegada es va enfadar.

La mare molt seriosa li va explicar que si l’hagués fet cas a la primera vegada que li havia dit que es banyés, ara podria jugar però no fer el que li demana la mare te unes conseqüències i per tant ara ha d’anar a banyar-se.

Quan l’hipopòtam va estar net i va acabar de sopar ja era hora d’anar a dormir i no va poder jugar.

En Joan va dir:-Sort que jo m’he portat bé i he fet cas, sinó ara no podria estar aquí en el zoo.

En Joan i els seus pares van continuar passejant pel zoo.

Imatges del conte

OBJECTIU DEL CONTE

Que els nens entenguin la importància de seguir les normes ,i aprenguin a acceptar les conseqüències que comporta el no fer les coses bé.

AGRAÏMENTS

Moltes gràcies al grup de pares FEAC que van pensar aquest petit conte perquè els seus fills i els nostres alumnes veiessin la importància de tenir uns límits i unes normes.