Centre de Recursos Pedagògics de l'Alt Camp
CRP de l'Alt Camp / Publicacions / Miramar

CLIP
Un altre curs s’acaba. És hora de fer balanç, de pensar què hem fet bé i què no hem fet tan bé; de mirar què podem modificar en les nostres actuacions perquè puguem esdevenir en un nou curs, més sensats, més justos, més prudents, més valents, més crítics, més... Bé, això és el que caldria fer sempre que s’acaba una etapa; en aquest cas, un curs escolar.
No cal emplenar papers de valoració per fer aquest exercici; no ens demanarà ningú el resultat de la reflexió subjectiva que cadascú faci de la feina feta durant el curs, però val la pena dedicar-hi uns moments, uns dies potser, i mirar de pensar la manera perquè totes les virtuds que se’ns acudin siguin més properes a la nostra manera d’actuar i poder-ho encomanar també als que tenim a l’entorn. No cal proposar-se grans empreses, ni objectius inabastables, sinó mirar d’actuar d’una manera responsable i amable, amb respecte als altres, companys i alumnes i a l’entorn.
I si veiem que, de vegades, tots els nostres propòsits, es desintegren, que els resultats no són el que esperàvem que fossin perquè caldria que els altres també hi col·laboressin, aleshores recordem el poema de Kipling i tot intentant seguir els seus consells, encomanem-nos al Déu de les coses petites i pensem també que, almenys el que estigui al nostre abast i a la nostra mida, que no quedi desasistit per part nostra.

«Si pots mantenir el cap assenyat quan al voltant
tothom el perd, fent que en siguis el responsable;
si pots confiar en tu quan tots dubten de tu,
deixant un lloc, també, per als seus dubtes;
si pots esperar i no cansar-te de l’espera,
o no mentir encara que et menteixin,
o no odiar encara que t’odiïn,
sense donar-te fums, ni parlar en to sapiencial...»

(VGM)

REVISTA MITRAMAR
Coordinació i administració:
Departament d'Ensenyament
CRP de l'Alt Camp
Pg. dels Caputxins, 16
43800 Valls
La revista no comparteix necessàriament les opinions expressades pels autors dels articles.
Comissió assessora i col·laboració: Isabel Bitria, Paco Cobler, Vicent Garrido, Lluís Ortega, Maria Tell, Núria Ventura i Mercè Vidal.
Correcció i disseny: VGM

Dipòsit Legal: T-1539-1987
Impressió: Gràfiques DARC

Passeig dels Caputxins, 16 43800 Valls Telèfon 977612825 Tel/fax 977602854 a/e: crp-altcamp@serveis.xtec.es http://www.xtec.es/crp-altcamp