Centre de Recursos Pedagògics de l'Alt Camp

Curs 2006-07

Programació
Curs 2006-07

La ràdio, amb la veu i el so com a base, és un bon recurs per potenciar i perfeccionar l'expressió oral, intercanviar experiències, informar i donar a conèixer experiències pròpies.
Val la pena aprofitar aquest mitjà de comunicació i continuar amb la programació estable a Ona Valls FM, amb els alumnes al llarg del curs escolar.
El programa es realitza al local de l'emissora i té mitja hora de durada, cada dimecres de 2/4 de 4 a les 4 de la tarda. Cal comptar amb temps previ per visitar les instal·lacions i funcionament de l'emissió.
L'equip d'Ona Valls FM, amb els seus col·laboradors assessoren i ajuden en tot el que calgui per a la realització del programa.
La periodicitat d'emissió és setmanal i la de cada centre està en funció del nombre d'escoles que hi participin.

Possibles apartats a triar per a un programa de ràdio
0. Per a aquest curs 2006-2007 es pot tractar qualsevol dels següents tipus de sessió .

1. Contes i llegendes d'aquí i d'arreu
. títol
. d'on és la llegenda
. qui l'ha explicada o d'on l'has treta
. lectura de la història
Després d'una pregunta sobre la història, torn de trucades des de l'exterior amb la sintonia del programa.

2. Poemes. Lectura de dos poemes treballats i triats a classe o de creació pròpia.

3. Entrevista a una persona sobre un tema que ha despertat l'interès de la classe.
. tema d'interès
. presentació del personatge
. entrevista preparada prèviament
Torn de trucades des de l'exterior amb la sintonia del programa.

4. Embarbussaments i endevinalles.
Torn de trucades des de l'exterior amb la sintonia del programa.

5. Crònica d'una sortida
. presentació del lloc de la sortida i finalitat
. explicació del desenvolupament de la sortida
Pregunta relacionada amb el o els temes tractats a la sortida i torn de trucades des de l'exterior amb la sintonia del programa.

6. Música. Presentació i audició d'una o dues peces que s'hagin treballat a classe darrerament.

7. Fets d'ara i d'abans. Les festes comunes (Nadal, Tots Sants, Carnaval...) i/o pròpies, els costums, els oficis.

8. Noticiari. Notícies més interessants recollides al centre els darrers dies.

9. Espectacles. Comentari i informació sobre espectacles infantils vistos darrerament pels alumnes.

10. Crònica de l'escola. Notícies d'actualitat sobre la vida escolar: activitats, sortides...

11. Altres

PER EMETRE A ONA VALLS FM
Franja horària lectiva: de 2/4 de 4 a 4.
Dia de la setmana: dimecres
Reposició: cada dijous de 6 a 2/4 de 7
Nivells que hi poden participar: educació infantil, primària i secundària.
Estructura del programa
Presentació dels alumnes i del centre
Presentació de les parts del programa a desenvolupar (2 o 3 dels apartats proposats)

ENREGISTRAMENT DEL PROGRAMA
Divendres de la setmana anterior, a l'emissora. O bé parlar amb l'emissora i concertar dia i hora.

Passeig dels Caputxins, 16 43800 Valls Telèfon 977612825 Tel/fax 977602854 a/e: crp-altcamp@.xtec.net http://www.xtec.net/crp-altcamp