Totes les conferències es faran, en principi,
a la seu del CRP. Us heu d'inscriure quan s'obri el període
general d'inscripcions del Pla de Formació de Zona. Per les
carecterístiques d'aquesta activitat, no es lliurarà
certificat d'assistència. Caldrà
que en el seu moment confirmeu l'assistència a cadascuna
de les conferències.
1. La dinàmica
del riure. Taller 18 d'octubre
de 2004
formadora: Montse Muñoz.
Riuròloga
nivell professorat: tots els nivells
. Treball del llenguatge per descarregar tensions
. Desbloquejament del cos a través del riure.
. Efectes beneficiosos del riure.
. Restabliment de la tranquil·litat i l'equilibri.
. Creació d'espais de comunicació personal i interpersonal.
. La música com a recurs.
. Exercicis de dinàmica de grups.
Cal portar roba còmoda i fresca i incorporar-se puntualment
a la sessió.
2. Les
emocions en l'educació, avui 8 de
novembre de 2004
ponent: Pere Darder
Professor del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
de la Universitat Autònoma de Barcelona
nivell professorat: tots els nivells
. Redescobrir les emocions per redescobrir-se.
. La integració de pensament, emoció i acció
en l´educació
. Emocions, satisfacció personal i eficàcia
. L'educació continuada de les emocions
. La formació racional i les dimensions emocionals
3. La interculturalitat
17 de novembre de 2004
ponent: Angèlica Lucas Sàtiro
Magister en creativitat aplicada per la Universitat de Santiago
de Compostela
Nivell professorat: tots els nivells
Reflexions i estratègies per a l'aula sobre:
. Immigrac ió
. Concepte dinàmic de cultura
. Les diferències com a eines d'enriquiment cultural
. Convivència entre cultures
4. Estratègies
d'ensenyament i aprenentatge per encarar els reptes del segle XXI
29 de novembre de 2004
ponent: Montserrat Castelló
Professora del Departament de Psicologia FPCEE. Blanquerna Universitat
Ramon Llull
nivell professorat: tots els nivells
. Noves formes d'aprenentatge en la societat de la informació.
Les estratègies
d'aprenentatge: Què, quan i per què
· Tècniques d'estudi i estratègies: parlem
del mateix?
· "Decàleg" per a l'ensenyament estratègic.
5. Pares-mestres.
L'art de la col·laboració 13
de desembre de 2004
ponent: Fina Palomar i Torrente
Psicòloga. Psicoterapeuta familiar. Centre de Teràpia
Relacional i Familiar de Tarragona
nivell professorat: tots els nivells
Pares i mestres són els principals adults sobre els quals
recau l'educació dels infants i la
col·laboració entre ells és un ingredient fonamental
per a l'èxit en la seva tasca, però això no
sempre és fàcil.
Què hi poden fer els mestres? Parlarem d'estratègies
que poden ser útils per crear
relacions amb els pares que estimulin la confiança, el consens
d'objectius i la prevenció de
conflictes, així com la forma d'encarar-los quan aquests
es produeixen.
|