Guix d'Infantil                                                     WEB


n 53                                                                                                              gener-febrer 2010
Parlem de... Emmi Pikler: la competència motriu del bebè és possible quan canvia la mirada de la persona adulta. Teresa Godall. Pàg. 5
Reflexió: "L'ús de,quaderns d'activitats per aprendre matemàtiques a l'educació infantil” Gloria Olmos. Ángel Alsina,pàg. 38


n 52                                                                                                        novembre-desembre 2009
Parlem de...Experimentar amb materials. M.Teresa Feu i altres. p.7
Intercanvi d'experiències: Una imatge i mil paraules. Judit Carrera p.32


n 51                                                                                                            setembre- octubre 2009
Parlem de... Estils comunicatius dels professionals d'educació infantil. Cristina Elorza i altres. p.5
Reflexió: Entrevista amb Blanca Guerrero. Fco. Luna i Cristina Elorza. p.36


n 50                                                                                                              juliol- agost 2009
Parlem de...L'escola infantil a Amèrica Llatina. Gema Paniagua.p.5
Finestra oberta. Cildo Meireles al MACBA, una invitació al joc. Mireia Collado.p.41


n 49                                                                                                             maig-juny 2009
Parlem de....Ordinadors en educació infantil. Carolina de Miguel i altres.p.6
Intercanvi d'experiències. Tutories de grups unitaris. AA.DD.p.27


n 48                                                                                                              març-abril 2009 Parlem de... Filosofia 3/18: reflexió compartida. Filosofar a l'educació infantil. Irene de Puig, p. 6
Intercanvi d'experiències: "El vídeo digital a la nostra aula".
Jordi Jubany, pàg. 32


n 47                                                                                                           gener-febrer 2009 Parlem de... La classe de dos anys. Una metodologia per a l'aula de dos anys. Paloma Sáinz, pàg. 6
Reflexió: "Treballem les emocions a l'escola".
Carme Boix, pàg.34

n 46                                                                                            novembre-desembre 2008
Parlem de... Dos cicles, una etapa. La vinculació 0-6.
Montserrat Duran i Anna Salmeron, pàg. 8
Intercanvi d'experiències: Tallers de sensacions a l'aula 0-1.
Inma González, pàg. 29

n 45                                                                                                 setembre-octubre 2008
Parlem de...Escoles de nova creació: un repte de futur per a l'educació al nostre país. Carmina Bosch i d'altres, pàg.6
Intercanvi d'experiències: Un lloc per a la música.
Maite Matamala i Mari Carme Iribarren, pàg. 34
Reflexió: A poc a poc i bona lletra.
Montserrat Fons, pàg. 38
n 44                                                                                                            juliol-agost 2008
Parlem de...Projectes i activitats per canviar l'entorn.
Neus Sanmartí i Rosa M. Tarín, pàg. 5
Intercanvi d'experiències: Educació matemàtica en edats primerenques des d'un enfocament sociocultural.
Àngel Alsina i Cristina Escalada, pàg. 26
n 43                                                                                                             maig-juny 2008
Parlem de...Pistes per elaborar la proposta pedagògica.
Paloma Saínz de Vicunya, pàg. 5
Intercanvi d'experiències. Escriure i llegir a l'educació infantil? Una manera de compartir-ho amb les famílies.
Juan de la Cruz Pinazo, pàg. 29.
Reflexió. El currículum LOE d'educació infantil. Quines novetats aporta?
A. Viera i P. Pérez, p. 33
n 42                                                                                                               març-abril 2008
Parlem de...Què fem a l'aula. Recull d'experiències. Consell de Direcció de Guix d'Infantil
Finestra oberta: Enfrontant-se al sexisme des de l'educació emocional en el temps lliure.
Ziortza Etxeandia, pàg. 41
n 41                                                                                                               gener-febrer 2008
Parlem de...Geometria.
Carlos Gallego, pÀg. 5
Reflexió. Una simple mestra d'infantil.
Miguel Àngel Santos Guerra, pàg. 38
n 40                                                                                                      novembre-desembre 2007
Parlem de… Racons.
Àngels Medina, pag.5
El dia a dia. Fins a quin punt els pares i les mares hem d'accedir a les peticions desmesurades dels fills i les filles?
Juanjo Camarena, pag.32
Reflexió. La reflexió Infantil a debat.
Cristina Elorza i Francisco Luna, pag. 34

n 39                                                                                                     setembre-octubre 2007
Parlem de ...Documentar un projecte de tota l'escola. "Les safates de documentació"
El Haurtzaro, pàg.10.
Intercanvi Experiències. Les diferents adaptacions a l'educació infantil.
Laura Mur i altres. pàg. 33.
Reflexió. Els valors en les lectures. La lectura com a valor. Santiago Yubero, pàg.43.
n 38                                                                                                               juliol-agost 2007
Parlem de.. Conviure aprenent, aprendre convivint.
Miguel Martinez i altres, pàg. 5.
Des de la diversitat. El context natural de l'aula: espai òptim per planificar l'acció educativa d'un alumne amb NEE.
Marta Martí i altres, pàg. 30.
Reflexió. Què vol dir coeducar a l'escola infantil?
Núria Solsona i Pairó, pàg.35.
Finestra oberta. Els blocs com a mitjà de comunicació entre l'escola i la familia.
Manuel Fernandez Diaz, pàg.40.
n 37                                                                                                                 maig-juny 2007
Parlem de… La pedagogia del temps.
Vicenç Arnaiz, pàg. 5.
"Pares tinc por",
Elena Ramírez Gámez, pàg. 24.

n 36                                                                                                                  març-abril 2007
Parlem de… El dia a dia a les escoles d'Europa.-
Paloma Sainz de Vicuña i altres, pàg. 5.
Acompanyant a dormir.
Amparo La Moneda, pàg. 28.
Les criatures fràgils a l'escola. Malaltia i discapacitat.
Jesús Bernal, pàg. 42.

n 35                                                                                                               gener-febrer 2007
Parlem de…L'hora del conte.
Roser Ros i altres, pàg. 5.
El dia a dia. "No vull menjar".
Paula González Gundin, pàg. 28.
La relació professorat - famílies a l'educació infantil.
Rosa M. de la Guàrdia, pàg. 31.
n 34                                                                                                 novembre-desembre 2006
Jugar amb la creació simbòlica.
Angel Ruíz de Velasco i altres, pàg. 5.
Els infants silenciosos.
Fátima Pegenaute, pàg. 26.

n 33                                                                                                    septembre-octubre 2006
L'alfabetització científica a la infància.
Pedro Cañal de León i altres, pàg. 5.
Pares amb infants difícils. Un debat possible des de la televisió?
Lola Garcia Olalla, pàg. 39.
Concert per als infants més petits. El Bolero de Ravel.
Esther Moreno, pàg. 43.

n 32                                                                                                                 juliol-agost 2006
Cultura infantil i dibuix.
Javier Abad i altres, pàg. 5.
La premsa virtual en educació infantil.
C. Forner i altres, pàg. 35.

n 31                                                                                                                  maig-juny 2006

n 30                                                                                                                 març-abril 2006 Parlem de... Repensar l'assemblea. Concepción Sánchez i altres, pàg. 5.
Propostes i recursos per a l'escolarització de l'alumnat immigrant. Pilar Hernádez i altres, pàg. 27.
Intercanvi d'experiències. I només juguen? A l'aula, els racons són molt més que uns espais de joc. Grup va de vuit, pàg.32


n 29                                                                                                              gener-febrer 2006
Parlem de... Infància en risc social.
Antonio Ferrandis i altres, pàg. 5.
Finestra oberta. "Nascuts per llegir": un projecte per promoure la lectura des de ben petits.
Montse Fàbregas i altres, pàg. 35.
Reflexió. Formació de professionals compromesos, creatius, reflexius i versàtils.
Lourdes Molina, pàg. 40.
n 28                                                                                                novembre-desembre 2005
Parlem de… Construccions.
Vicenç Arnaiz i altres, pàg. 5.
Reflexió. Alberto Lasa: "El desenvolupament humà està condicionat pel primer any de vida"
Francisco Luna i Cristina Elorza, pàg. 39.
Com celebrem els aniversaris a l'escola.
pàg. 46

n 27                                                                                                       setembre-octubre 2005
Parlem de… L'aprenentatge d'una llengua estrangera. Diversos autors, pàg. 5.
El dia a dia. Rivalitat fraterna.
Jerónima Garcia, pàg. 33.
Intercanvi d'experiències. El sofà de les moxaines.
Juan Grocin i Álex Arrillaga, pàg. 3
n 26                                                                                                                juliol-agost 2005
Parlem de…El treball en equip del professorat.
Joan Bonals i altres, pàg. 5.
Quan la llengua de la família i la de l'escola no coincideixen.
Trini Rubio, pàg. 21.

n 25                                                                                                                   maig-juny 2005
Parlem de...Acostar l'escola a la família.
Gema Paniagua i altres, pàg. 5.
La hiperactivitat en les criatures: tothom parla del mateix?
Ana López Fuentetaja, pàg. 22.
La coeducació en l'entorn familiar.
Cristina Àlvarez i M. Àngels Cremades, pàg. 32.
La continuïtat del tutor en el cicle amb els mateixos alumnes. pàg. 44.

n 24                                                                                                                    març-abril 2005
Parlem de… Infància i vida en grup.
Carles Parellada i altres, pàg. 5.
I tu què en penses… Són necessàries les vacunes?
pàg. 45

n 23                                                                                                                gener-febrer 2005
Parlem de… Aprenent a pensar.
Angélica Sátiro i laltres, pàg. 5.
Idees. El llibre dels dibuixos preciosos.
Luisa Nieto, pàg. 27.
El dia a dia. Accidents a l'escola.
Rosa López, pàg. 28.
n 22                                                                                                    novembre-desembre 2004
El ioga amb els més petits. Almudena Ogazon i Eugènia Barea
Sóc massa tolerant o massa estricte? Valorar el paper de les normes i els límits en la convivència familiar.
Rosa Lizarraga

n 21                                                                                                        setembre-octubre 2004
Parlem de… Migracions i ciutadania.
Sílvia Carrasco i altres.
Reflexió. L'horari com a punt de trobada.
Marcelino Vaca.

n 20                                                                                                                  juliol-agost 2004
Parlem de… Noves cultures de criança. Vicens Arnaiz i altres.
Reflexió. Homosexualitat i família: les filles i els fills en famílies homosexuals. Fèlix López Sánchez.