n
53
gener-febrer
2010
Parlem de... Emmi Pikler: la competència motriu
del bebè és possible quan canvia la mirada de la
persona adulta. Teresa Godall. Pàg. 5
Reflexió: "L'ús de,quaderns d'activitats
per aprendre matemàtiques a l'educació infantil
Gloria Olmos. Ángel Alsina,pàg. 38
n
52
novembre-desembre
2009
Parlem de...Experimentar amb materials. M.Teresa
Feu i altres. p.7
Intercanvi d'experiències: Una imatge i mil paraules.
Judit Carrera p.32
n
51
setembre-
octubre 2009
Parlem de... Estils comunicatius dels professionals
d'educació infantil. Cristina Elorza i altres. p.5
Reflexió: Entrevista amb Blanca Guerrero.
Fco. Luna i Cristina Elorza. p.36
n
50
juliol- agost
2009
Parlem de...L'escola infantil a Amèrica Llatina.
Gema Paniagua.p.5
Finestra oberta. Cildo Meireles al MACBA, una invitació
al joc. Mireia Collado.p.41
n
49
maig-juny
2009
Parlem de....Ordinadors en educació infantil.
Carolina de Miguel i altres.p.6
Intercanvi d'experiències. Tutories de grups
unitaris. AA.DD.p.27
n
48
març-abril
2009 Parlem de... Filosofia 3/18:
reflexió compartida. Filosofar a l'educació infantil.
Irene
de Puig, p. 6
Intercanvi d'experiències: "El vídeo
digital a la nostra aula". Jordi
Jubany, pàg. 32
n
47
gener-febrer 2009
Parlem de... La classe de dos anys. Una metodologia per a l'aula
de dos anys. Paloma Sáinz, pàg. 6
Reflexió: "Treballem les emocions a l'escola".
Carme Boix, pàg.34
n
46
novembre-desembre
2008
Parlem de... Dos cicles, una etapa.
La vinculació 0-6. Montserrat
Duran i Anna Salmeron, pàg. 8
Intercanvi d'experiències: Tallers de sensacions a
l'aula 0-1.
Inma González, pàg. 29
n
45 setembre-octubre
2008
Parlem de...Escoles de nova creació:
un repte de futur per a l'educació al nostre país.
Carmina Bosch i d'altres, pàg.6
Intercanvi d'experiències: Un lloc per a la música.
Maite
Matamala i Mari Carme Iribarren, pàg. 34
Reflexió: A poc a poc i bona lletra. Montserrat
Fons, pàg. 38
n
44 juliol-agost
2008
Parlem de...Projectes i activitats
per canviar l'entorn. Neus
Sanmartí i Rosa M. Tarín, pàg. 5
Intercanvi d'experiències: Educació matemàtica
en edats primerenques des d'un enfocament sociocultural. Àngel
Alsina i Cristina Escalada, pàg. 26
n
43 maig-juny
2008
Parlem de...Pistes per elaborar la
proposta pedagògica.
Paloma Saínz de Vicunya, pàg. 5
Intercanvi d'experiències. Escriure i llegir a l'educació
infantil? Una manera de compartir-ho amb les famílies. Juan
de la Cruz Pinazo, pàg. 29.
Reflexió. El currículum LOE d'educació
infantil. Quines novetats aporta? A.
Viera i P. Pérez, p. 33
n
42 març-abril
2008
Parlem
de...Què fem a l'aula. Recull d'experiències.
Consell
de Direcció de Guix d'Infantil
Finestra oberta: Enfrontant-se al sexisme des de l'educació
emocional en el temps lliure. Ziortza
Etxeandia, pàg. 41
n
41 gener-febrer
2008
Parlem de...Geometria. Carlos
Gallego, pÀg. 5
Reflexió. Una simple mestra d'infantil. Miguel
Àngel Santos Guerra, pàg. 38
n
40 novembre-desembre
2007
Parlem de
Racons. Àngels
Medina, pag.5
El dia a dia. Fins a quin punt els pares i les mares hem
d'accedir a les peticions desmesurades dels fills i les filles?
Juanjo
Camarena, pag.32
Reflexió. La reflexió Infantil a debat. Cristina
Elorza i Francisco Luna, pag. 34
n
39 setembre-octubre
2007
Parlem
de ...Documentar un projecte de tota l'escola. "Les safates
de documentació" El
Haurtzaro, pàg.10.
Intercanvi Experiències. Les diferents adaptacions
a l'educació infantil. Laura
Mur i altres. pàg. 33.
Reflexió.
Els valors en les lectures. La lectura com a valor. Santiago
Yubero, pàg.43.
n
38 juliol-agost
2007
Parlem
de.. Conviure aprenent, aprendre convivint. Miguel
Martinez i altres, pàg. 5.
Des de la diversitat. El context natural de l'aula: espai
òptim per planificar l'acció educativa d'un alumne
amb NEE. Marta
Martí i altres, pàg. 30.
Reflexió. Què vol dir coeducar a l'escola infantil?
Núria
Solsona i Pairó, pàg.35.
Finestra oberta. Els blocs com a mitjà de comunicació
entre l'escola i la familia. Manuel
Fernandez Diaz, pàg.40.
n
37 maig-juny
2007
Parlem de
La pedagogia del temps. Vicenç
Arnaiz, pàg. 5.
"Pares tinc por", Elena
Ramírez Gámez, pàg. 24.
n
36 març-abril
2007
Parlem de
El dia a dia a les escoles d'Europa.-
Paloma Sainz de Vicuña i altres, pàg. 5.
Acompanyant a dormir. Amparo
La Moneda, pàg. 28.
Les criatures fràgils a l'escola. Malaltia i discapacitat.
Jesús
Bernal, pàg. 42.
n
35 gener-febrer
2007
Parlem de
L'hora del conte. Roser
Ros i altres, pàg. 5.
El dia a dia. "No vull menjar". Paula
González Gundin, pàg. 28.
La relació professorat - famílies a l'educació
infantil. Rosa
M. de la Guàrdia, pàg. 31.
n
34
novembre-desembre 2006
Jugar amb la creació simbòlica. Angel
Ruíz de Velasco i altres, pàg. 5.
Els infants silenciosos. Fátima
Pegenaute, pàg. 26.
n
33
septembre-octubre 2006
L'alfabetització científica
a la infància. Pedro
Cañal de León i altres, pàg. 5.
Pares amb infants difícils. Un debat possible des de la televisió?
Lola Garcia Olalla, pàg. 39.
Concert per als infants més petits. El Bolero de Ravel. Esther
Moreno, pàg. 43.
n
32
juliol-agost 2006
Cultura infantil i dibuix. Javier
Abad i altres, pàg. 5.
La premsa virtual en educació infantil. C.
Forner i altres, pàg. 35.
n
31
maig-juny
2006
n
30 març-abril
2006 Parlem
de... Repensar l'assemblea. Concepción Sánchez
i altres, pàg. 5.
Propostes i recursos per a l'escolarització de l'alumnat
immigrant. Pilar Hernádez i altres, pàg. 27.
Intercanvi d'experiències. I només juguen?
A l'aula, els racons són molt més que uns espais
de joc. Grup va de vuit, pàg.32
n
29 gener-febrer
2006
Parlem de... Infància en risc
social. Antonio
Ferrandis i altres, pàg. 5.
Finestra oberta. "Nascuts per llegir": un projecte
per promoure la lectura des de ben petits. Montse
Fàbregas i altres, pàg. 35.
Reflexió. Formació de professionals compromesos,
creatius, reflexius i versàtils. Lourdes
Molina, pàg. 40.
n
28
novembre-desembre 2005
Parlem de
Construccions. Vicenç
Arnaiz i altres, pàg. 5.
Reflexió. Alberto Lasa: "El desenvolupament humà
està condicionat pel primer any de vida" Francisco
Luna i Cristina Elorza, pàg. 39.
Com celebrem els aniversaris a l'escola. pàg.
46
n
27 setembre-octubre
2005
Parlem
de
L'aprenentatge d'una llengua estrangera. Diversos
autors, pàg. 5.
El dia a dia. Rivalitat fraterna. Jerónima
Garcia, pàg. 33.
Intercanvi d'experiències. El sofà de les moxaines.
Juan
Grocin i Álex Arrillaga, pàg. 3
n
26
juliol-agost 2005
Parlem de
El treball en equip
del professorat. Joan
Bonals i altres, pàg. 5.
Quan la llengua de la família i la de l'escola no coincideixen.
Trini
Rubio, pàg. 21.
n
25 maig-juny
2005
Parlem de...Acostar l'escola
a la família. Gema Paniagua
i altres, pàg. 5.
La hiperactivitat en les criatures: tothom parla del mateix? Ana
López Fuentetaja, pàg. 22.
La coeducació en l'entorn familiar. Cristina
Àlvarez i M. Àngels Cremades, pàg. 32.
La continuïtat del tutor en el cicle amb els mateixos alumnes.
pàg. 44.
n
24 març-abril
2005
Parlem de
Infància i vida
en grup. Carles Parellada i altres,
pàg. 5.
I tu què en penses
Són necessàries
les vacunes? pàg. 45
n
23 gener-febrer
2005
Parlem de
Aprenent a pensar. Angélica
Sátiro i laltres, pàg. 5.
Idees. El llibre dels dibuixos preciosos. Luisa
Nieto, pàg. 27.
El dia a dia. Accidents a l'escola. Rosa
López, pàg. 28.
n
22
novembre-desembre 2004
El
ioga amb els més petits. Almudena Ogazon i Eugènia
Barea
Sóc massa tolerant o massa estricte? Valorar el paper de
les normes i els límits en la convivència familiar.
Rosa Lizarraga
n
21
setembre-octubre 2004
Parlem de
Migracions i ciutadania. Sílvia
Carrasco i altres.
Reflexió. L'horari com a punt de trobada. Marcelino
Vaca.
n
20
juliol-agost 2004
Parlem de
Noves cultures de criança.
Vicens Arnaiz i altres.
Reflexió. Homosexualitat i família:
les filles i els fills en famílies homosexuals. Fèlix
López Sánchez.
|