CEIP Emili Vallès

L'HORT DE'N PUGET: EN GREGORIO

En Joan ens presenta el Gregorio.

A la masia hi viu un ase anomenat Gregorio.

És un animal força conegut a la zona. Fins i tot, una vegada va sortir al diari.

Sembla ser que més d'un cop han intentat robar-lo, o bé l'han amagat.

Però, el Gregorio està tan ben cuidat que no deixarà que ningú el prengui de l'Hort d'en Puget.

Al Gregorio li agrada fer-se empaitar.

Tot i que és un animal força tranquil, la nostra visita el va trasbalsar una mica.

En Joan va tenir algun petit problema per tal que es deixés veure.

Finalment, però el vam poder acariciar.

Riera de l'Espelt des del petit viaducte que comunica amb la nostra escola.

A la riera de l'Espelt la vida no sempre ha estat tranquil·la.

Al llarg dels anys l'aigua de la riera ha donat més d'un ensurt.

El matí d'un Sant Joan hi va haver una forta inundació.

L'aigua de la riera va arribar a cobrir la masia fins a un metre d'alçada. Tot es va enfangar i es van perdre les collites.

Afortunadament però, gairebé tots els animals es van salvar. Fins i tot, uns pollets van poder pujar a la menjadora.

A la dreta de la imatge, un dels ponts de la zona.

Durant la Guerra Civil molts ponts varen ser bombardejats.

La majoria dels que es troben al llarg de la riera de l'Espelt també van rebre alguns atacs.

A la dreta de la part superior, el barri de Fàtima.

A l'esquerra de la fotografia hi trobem un petit pas per damunt de la riera.

Al llarg de molts anys, els nens i nenes del barri l'han creuat, pujant i baixant escales, per tal d'arribar a l'escola i als instituts de la zona.

De fet, sembla que les escales siguin de l'escola, ja que el timbre s'escolta ben bé des de l'altra banda de la riera.

Dues de les cabres del corral.

A l'Hort d'en Puget els deu gossos i les tretze cabres tenen el seu nom. En voleu saber alguns?:

Els nostres gossos són: L'Okupa, Pussi, Troika, Linda, Estrella, Treisi, Morita, Lluna, Rex i Blade.

Les cabres es diuen: Paloma, Txivi, Mimosín, Rosita, Bartolo,...