CEIP Garcia Fossas

CEIP GARCIA FOSSAS

Terrenys adquirits pels germans Garcia Fossas-ACI-AFMI00345lo

El Sr. Artur Garcia-Fossas va comprar uns terrenys l'any 1927 per construir-hi l'Orfelinat d'Igualada.

En una foto de l'epoca s'hi poden apreciar aquells terrenys abans de començar-hi a edificar.

Però l'edifici mai no va ser usat amb la finalitat que havia estat construït i va acabar sent un centre educatiu d'ensenyament primari que, actualment, encara està en funcionament.

Construcció del CEIP Garcia Fossas-ACI-AFMI00346lo.

La construcció de l'edifici va començar el 1932 i es va acabar després de quatre anys d'intensos treballs, el 1936.

Aquell any va començar la Guerra Civil Espanyola (1936-1939).

Aquest fet va suposar un entrebanc i l'inici no es va portar a terme tal i com s'havia previst, endarrerit-se uns anys fins que es va acabar la Guerra.

Inauguració del CEIP Garcia Fossas-ACI-AFMI00660lo

Finalment, la inaguració es va portar a terme el 3 de maig de 1941.

Mestres de l'Estat feien les classes sota la supervisió del Patronat Escolar, format per personaliats igualadines i presidides pel mecenes Artur Garcia-Fossas.

Es reunien el primer divendres de cada mes per revisar la situació de l'escola.

Menjador escolar Garcia Fossas-ACI-AFMI02765lo

Des del primer dia va funcionar el menjador escolar amb trenta-dos alumnes: 24 nens i 8 nenes.

El subministrament de verdures i fruites estava assegurada per l'hort escolar. La capacitat màxima d'aquest menjador era de 75 nens i 25 nenes.

Les fruites i verdures que no s'usàven durant les vacances escolars s'entregàven a la beneficiència igualadina.

Garcia Fossas-ACI-AFMI00450lo

En aquesta foto de l'època s'hi pot veure l'hort escolar.

L'edifici consta de tres plantes, la primera de les quals es va destinar a l'ensenyament dels nenes (amb homes com a professors).

A la segona hi rebien educació les nenes amb dones com a professores. Mai no van tenir un uniforme concret, com passava a altres escoles de la ciutat.

CEIP Garcia Fossas-ACI-AFMI.

L'edifici sempre ha acollit l'activitat escolar.

Amb el temps també ha tingut altres finalitats complementàries: El Museu d'Igualada i el Museu de la Pell.

Actualment, a part del CEIP, també hi ha la Llar d'Infants La LLuna i el CRP de l'Anoia.

Està previst que l'edifici passi per una remodelació profunda per encabir-hi una segona línia educativa.