Carme
CEIP Serra de Coll-Bas

CURIOSITATS

Josep Ponsà i Sendra " El Pastor".
  • "El Truites" era un senyor molt brut que sempre portava un sac a l'esquena i recollia papers i els venia.
  • El Ramon recollia escombraries amb carro tibat per cavalls i també l'utilitzava per portar les caixes dels morts al cementiri.
  • El Jaume Cots tocava una mena de trompeta i anunciava les coses que passaven al poble.
  • L'avi de la Natàlia, una nena de l'escola, era l'encarregat de passar les pel·lícules al cinema que hi havia al poble.
  • Alguns pares dels alumnes de cicle mitjà, quan eren petits, afluixaven les bombetes dels fanals del poble i així deixaven tot el veïnat a la nit sense llum al carrer. També canviaven les torretes de les portes.
  • El pastor de Carme, en Josep, té 52 anys i bona part de la seva vida ha treballat de pastor. El seu avi i el seu pare ja eren pastors. Des de ben petit, sovint quan sortia de l'escola, anava de seguida al corral per ajudar al pare. Fa uns anys va haver de deixar la feina de pastor perquè no donava prous diners per menjar i va posar-se a treballar a una fàbrica.