Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia Portada
Tot és Química!

- Mòduls i materials -

Recentment el Centre de Recursos ha adquirit tres mòduls de material per treballar diferents aspectes de Química. Us els ressenyem a continuació.
A
profitant aquesta informació, adjuntem una sel·lecció de vídeos i llibres de la nostra mediateca que creiem especialment interessants per treballar aquesta matèria.
N
o cal dir que tots aquests materials, i altres, els teniu a la vostra disposició en préstec al CRP de l'Anoia.

Els ADN i ARN en la síntesi de proteïnes
L'objectiu d'aquesta unitat és estudiar l'estructura de l'ADN des dels seus nucleòtids fins a la doble hèlix, així com la replicació. També s'estudia l'ARN, els seus nucleòtids i la síntesi de proteïnes.
Aquest equip, suficient per a 24 alumnes, conté tots els elements per construir i duplicar les molècules d'ADN, així com tots els components per a la Síntesi Proteïca.
Equip per construir models moleculars
Aquesta completa col.lecció d'àtoms i enllaços, acolorits i codificats, permét construir models moleculars personalitzats. Els àtoms estan fets amb polipropilè d'alt impacte, i els enllaços entre àtoms amb plàstic flexible. Els dobles i triples enllaços es construeixen sense dificultat. Els models són fàcils d'acoblar i només es desmunten quan hom ho desitja. L'equip conté un assortiment de 490 àtoms i 300 enllaços.
La Gestió dels Residus
Aquest mòdul ofereix als alumnes la possibilitat de conèixer la problemàtica de la gestió dels residus municipals. Se'ls planteja que el Consell comarcal vol establir un pla per gestionar els residus sòlids municipals de tota la comarca. Per aquest motiu, convoca els ciutadans a una reunió en la qual se'ls presentaran els diferents projectes. El mòdul inclou una caixa de material experimental, la guia del professor, la guia de l'alumne i un conjunt de safates.
Vídeos Llibres