GUIA DIDĄCTICA

 

OBJECTIUS CURRICULARS

C1-Conèixer les diferències fonamentals entre una planta i un fong.

C2- Reconeìxer els bolets com l'aparell reproductor d'alguns fongs.

C3-Reconèixer els principals bolets comestibles dels Ports

P1-Reflectir per diferents mitjans les dades i explicacions obtingudes.

A1- Comprometre's a actuar correctament en el bosc en la recol·lecció de bolets.

CONTINGUTS

- Diferències entre una planta i un fong

- Parts d'una planta

- Parts d'un fong.

- Classificació dels bolets dels Ports: comestibles i verinosos

- Consciència dels efectes de l'ésser humà en el medi.

- Respecte vers l'entorn

COMPETÈNCIES TIC

Per a poder desenvolupar aquesta WQ els alumnes necessiten tenir els següents coneixements d'informàtica.

Crear una carpeta
Fer anar el processador de textos.
Guardar un document.
Insertar imatges a un document
Capturar imatges a INTERNET
Guardar les imatges a la carpeta

NIVELL I ÀREES CURRICULARS I TEMPORALITZACIÓ

Aquesta WQ està pensada per a alumnes de Cicle Superior de Primària, a l'àrea de Coneixement del medi natural.

ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES

S'han de distribuir en grups de tres.

MATERIAL

Hauran de disposar dels recursos següents:
Un ordinador per a cada grup de tres alumnes.
Connexió a Internet.
Els ordinadors haurien de tenir suficients recursos per desenvolupar amb facilitat el software comentat anteriorment.
Una impressora
.
 

DISTRIBUCIÓ DE L'ESPAI

Haurem de preveure un lloc de treball on, a més dels ordinadors connectats a INTERNET, es disposi d´espai i estris suficients per escriure, dibuixar, retallar...

TIPUS D'AVALUACIÓ

L'avaluació es durà a terme a través de la rúbrica i a partir de l'observació que realitzarà el mestre de tot el procés.

SUPORT

Els /les alumnes comptaran durant tot el procès amb el suport del mestre/a que estarà a la seva disposició.

SUGGERIMENTS

Us animem a fer servir aquesta WQ i a que ens feu arribar els vostres comentaris, suggeriments,... a la nostres adreces electròniques: cvallde1@xtec.net ; ecarrera@xtec.net