GUIA DIDÀCTICA

Autora: Mariona Verge

COMPETÈNCIES BÀSIQUES

• Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Tractament de la informació i competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

NIVELLS I ÀREES CURRICULARS

Aquest web està dissenyat per a l'alumnat de segon de cicle mitjà. Es desenvoluparà al llarg del segon trimestre, dintre de l'àrea de coneixement del medi natural.

RECURSOS_ESPAIS:

Serà necessari utilitzar l’aula d’informàtica, la biblioteca en grups reduïts, la classe ordinària i l’aula de ciències, per al treball en gran grup.

RECURSOS_SUPORT DOCENT

• Tutor/a
  • Mestre Coordinador informàtica.
  • Mestre responsable aula de ciències.

RECURSOS_MATERIALS:

• Recull de referències documentals per als docents
  • Camères fotogràfiques, ordinadors connectats a la xarxa, impressores,...
  • Estris de laboratori
  • Materials aportats per l'alumnat a cada activitat

TEMPORITZACIÓ:

Aproximadament un trimestre, treballant a les àrees de coneixement del medi natural, social i cultural. Al laboratori de ciències, a la biblioteca escolar, tutoria i a l'aula d'informàtica.

OBJECTIUS DIDÀCTICS

• Expressar-se oralment, adequant les formes i el contingut als diferents contextos i situacions comunicatives.
  • Reflexionar sobre la llengua i les normes de l’ús lingüístic, a partir de situacions de comunicació reflexiva, per escriure i parlar de forma adequada, coherent i correcta, i per comprendre textos orals i escrits.
  • Exposar de manera ordenada i comprensible a partir d’un guió i d’una presentació electrònica.
  • Participar activament en els diàlegs o debats, aportant i defensant idees pròpies i defensant o contradient, si cal, les dels altres amb arguments raonats.
  • Utilitzar adequadament la biblioteca, els mitjans de comunicació audiovisual i les tecnologies de la informació per obtenir, interpretar i valorar informacions i opinions diferents al voltant del treball realitzat.
  • Interessar-se pels textos escrits com a font d’informació i d’aprenentatge i com a mitjà de comunicació, d’aprenentatges i experiències.

• Ser capaç de planificar una estratègia a nivell grupal abans de començar la tasca.
  • Consultar i adonar-se de les diferents fonts consultades i referenciar-les degudament.
  • Reelaborar i explicar de manera sintètica l’entrevista realitzada a l’herbolari.
  • Conèixer el programari de tractament de textos, d’edició gràfica i de presentació que els permeti escriure un text, inserir imatges i fer un esquema utilitzant les TIC.
  • Aplicació d’un procés reflexiu en l’escriptura de textos: pensar, escriure i revisar.

• Mostrar una actitud respectuosa i de col·laboració.
  • Realitzar un treball d’investigació guiat de plantes medicinals, mitjançant el treball cooperatiu i l’ús de les TIC (lupa binocular, càmera mòtic,...)
  • Conèixer les característiques i propietats de les plantes medicinals i els usos que se'n deriven.
  • Descobrir les possibilitats educatives dels recursos TIC (càmeres, gravadores, correu electrònic, webs, blocs, Internet, eines per processar la informació,...) del nostre abast com a recurs que facilita el procés d'ensenyament-aprenentatge.
  • Mostrar interès, respecte i audició reflexiva davant les intervencions dels altres.