Accés, gestió i ús de la informació

WebQuest: Meteorològica

(Cicle superior-Puntedu)

Cinta Espuny Vidal
cespuny@xtec.cat

Introducció | Tasca | Procés | Avaluació | Conclusió | Recursos



Introducció

Aquesta activitat ens permetrà utilitzar diferents enllaços per aconseguir informació. Millorar la nostra navegació, pensar, i fer ús de la informació.

Com puc saber el temps que farà utilitzant la xarxa?.



La Tasca

Consisteix en les següents activitats:

Cal que averigueu quina és la previsió metereològica per aquesta tarda, i el temps que es preveu per la pròxima setmana. Hi podeu posar gràfiques, imatges, quadres, text...


També caldrà que accediu a la vostra comarca per tal de veure les temperatures que es registren, és a dir, les dades de les estacions meteorològiques automàtiques (EMA) de les darreres 24 hores. (Recomanem que feu una cerca per comarca).

Per realitzar aquesta tasca disposeu a l'apartat de recursos d'unes adreces, caldrà utilitzar el processador de textos i el navegador.


El Procés

Primer cal que escriviu els passos que necessiteu per fer l'activitat.

Seguidament, caldrà que navegueu per tal d'accedir a les pàgines web que teniu a l'apartat de recursos.

Tota la informació que aneu aconseguint, cal que l'aneu anotant a un document i el guardeu amb el nom del grup, afegint-li el número de la pràctica. Exemple: investigadors_p1.doc.

Anoteu en un altre document quina és la predicció del temps que fa el SMC (Servei Meteorològic de Catalunya) per aquesta setmana. El guardeu amb el vostre nom i la pràctica 2.

Exemple: investigadors_p2.doc

Per tal d'organitzar-vos, es recomana:

  1. Grup de dos o tres membres.
  2. Un/a farà de coordinador/a.
  3. Decidireu el nom del grup.
  4. A continuació, escriviu l'ordre d'actuació del que cal fer
  5. A mesura que aneu trobant la informació l'aneu escrivint al processador de textos. El format serà Arial nº 10, justificat.
  6. Aneu guardant la informació.
  7. Per últim, el vostre coordinador/a enviarà un correu a la professora en una carpeta amb el nom del grup.
  8. Recordeu que cal comprimir la carpeta en algun compressor.



Avaluació

Cal enviar una carpeta amb el nom del grup on hi haurà els següents arxius:

  • Previsió metereològica per aquesta tarda i el temps que es preveu per la pròxima setmana.
  • Temperatures que es registren a la vostra comarca, és a dir, les dades de les estacions meteorològiques automàtiques (EMA) de les darreres 24 hores

Describa a los alumnos cómo se evaluará su realización o producto final. Asímismo, especifíque si habrá o no una nota común para el trabajo en grupo y otra para el trabajo individual.

Incomplerto

1

Mig

2

Bé

3

Excel·lent

4

Nota

Objetivo o
producto final.

(ej. redacción,
presentación visual, organización,
trabajo en equipo,
etc.)

Dificultats d'organització i treball amb grup.

 

No es realitzen totes les activitats.

Realitzen les activitats però no les fan correctament.

 

Realitzen les activitats però s'han deixat o equivocat amb alguna activitat.

 

 

Fan les activitats correctament.

S'han organitzat i han treballat en grup.




Conclusió

Aquest treball ens ajudarà a utilitzar els recursos de la xarxa per tal de conèixer les temperatures del lloc on vivim o d'altres llocs i treballar amb equip. TAC



Recursos

Per tal de poder tenir accés a les dades us podeu conectar a les pàgines web que s'enuncien a continuació.

Correu professora: cespuny@xtec.cat

Meteocat: [http://www.meteocat.com]

Comarca meteocat: [http://www.meteocat.com/marcs/marc_temps.html]

Llegenda meteorològica[http://www.meteocat.com/previsio/llegenda.htm]

Manual d'estil: [http://www.meteocat.com/previsio/estil.htm]

Informació sobre compressors:

[http://jasper.xtec.net:7451/cdweb/CDpaquet.auto_g?idCD=actual_matform&idTipusElement=eina&idElement=null&codiAny=null&des=undefined]

Compressor WINZIP:[http://www.xtec.net/ssg/mats-ssgp1-05.htm]

Comprimir arxius i carpetes amb Windows XP

Esta plantilla ha sido adaptada y traducida al español por Isabel Pérez Torres http://www.isabelperez.com/
Basada en la plantilla descargada de la
WebQuest Page http://edweb.sdsu.edu/webquest/webquest.html
con el permiso de Bernie Dodge