II JORNADA: INCLUSIÓ ESCOLAR I SOCIAL

Inscripció del 5 al 20 de març

• 9- 9'15 Lliurament de material
  • 9'15-9'30 Inici de la Jornada

Salutació i benvinguda a càrrec de l'il·lustríssim alcalde de la ciutat, Sr. Joan Sabaté, i la Directora dels Serveis Territorials, Josefa Beltran.

• 9'30 - 10'45 Xerrada a càrrec d'en Xavier Bonal, adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants, membre de la fundació Jaume Bonfill, i autor de diferents llibres, com ara "Construir la escuela intercultural", amb el títol "És l'escola inclusiva l'eina per l'èxit escolar de tothom?".
  • 10'45-11'15 Pausa-cafè
  • 11'15 -12'15 Presentació de dues accions educatives ciutadanes:

Els amic@grans: voluntaris del projecte ÈXIT

Té per finalitat facilitar el pas de CS de primària a primer d'ESO. Exalumnes del centre (18-19 anys) de forma voluntària fan de "mestres" als alumnes recent incorporats.

Tallers TECNE del projecte ÈXIT: nous recursos pel segon cicle d'ESO.

(TECNE: Tallers a l'Ensenyament En Contextos No Escolars)

Es desenvolupen dintre de l'horari escolar en contextos no escolars. Un grup determinat d'alumnes surt de l'IES amb un currículum adaptat a partir d'un aprenentatge pràctic: tallers Vídeo, Vela, Tèxtil,…)

• 12'15 -13'30 Xerrada a càrrec d'en Teresa Huguet, psicòloga, treballa a l'EAP d'Esplugues de Llobregat. Autora de llibres com "Aprendre junts a l'aula. Una proposta inclusiva".
  • 13'30 Cloenda