PRESENTACIÓ

L’any 1906 el rei Alfons XIII concedí el títol de ciutat a la Bisbal d’Empordà. Malgrat que aleshores la notícia fou rebuda amb una certa fredor i no influí en la vida dels bisbalencs de principi de segle, quan es compliren cinquanta anys d’aquest fet es feu una gran celebració ciutadana.
Enguany se celebra el centenari de la concessió reial que es recorda amb una sèrie d’actes que bàsicament volen mostrar l’ahir i l’avui de la Bisbal, el camí recorregut entre l’any 1906 i el 2006.

Aquesta pàgina web és el resultat d’una activitat escolar que pretén apropar les noves generacions bisbalenques a la història de la seva ciutat.

Els alumnes dels quatre centres docents de la Bisbal l’han recorreguda, han visitat el castell i l’Arxiu Comarcal, han escoltat les explicacions i han interpretat amb una mirada nova les imatges dels racons del passat.

Text del decret de concessió del títol de Ciutat a la Bisbal