Materials SDTAC 3 08/09
2.Importació document

2. Importació d'un document de text

.
Ara importarem des de Documents de Google l'arxiu que has realitzat amb MS Word o OpenOffice, on has recollit les principals característiques del mercat o fira escollit per tu.
  • Accedeix a Documents de Google, a l'adreça http://docs.google.com. Caldrà que t'hi identifiquis amb el teu usuari i contrasenya de gmail.

  • Ja a Documents Google, clica l'opció carrega.

  • A la part dreta de la finestra Carrega un fitxer que se t'obrirà, se t'informarà de quins són els diferents tipus de fitxers que pots importar (carregar) des de Documents de Google :

La part inferior també informa que es poden enviar documents o fitxers per correu electrònic.

  • Des de la part esquerra d'aqueta mateixa finestra hauràs de Seleccionar el fitxer *.doc o *.odt que vols importar, cercant-lo al teu ordinador o llapis de memòria (1), li podràs posar un nom (2): Nom del poble. Nom mercat o fira, i hauràs d'acabar el procés carregant-lo i convertint-lo en un Document Google, prement el botó Carregar fitxer (3).

  • Quan s'hagi carregat el document, es passarà automàticament a l'entorn Documents Google, des d'on podràs repassar-ne el format i/o contingut si et sembla convenient:

  • Tot seguit, hauràs de desar-lo des del menú Fitxer-Desa.

Ara, recordant les instruccions de les pràctiques de la sessió anterior, hauràs de compartir, publicar i cedir la propietat del document a l'usuari sdtacbe@gmail.com.

  • Amb el matgeix document obert, clica damunt el botó Comparteix. Tria l'opció Comparteix-ho amb altres usuaris del desplegable.

  • Comparteix el teu docuement amb sdtacbe@gmail.com (l'adreça del projecte). Fes-ho replicant la informació de la pantalla de sota.

  • Després de clicar el botó Invita col.laboradors, apareixerà una finestra de confirmació que notifica al col.laborador (l'usuari del projecte) el compartiment de la presentació. En l'espai Missatge posa-hi les teves dades (nom, cognom i seu del seminari) i acaba prement el botó Envia:

  • Tot seguit, publica el document per tal que qualsevol persona pugui accedir-hi. Per fer-ho: clica damunt el botó Comparteix i tria l'opció Publica com a pàgina web... del desplegable.

  • A la finestra següent, clica sobre el botó Publica el document. Un cop publicat, selecciona la casella Torna a publicar automàticament quan es facin canvis.

  • Finalment, clica el botó Desa de la part superior dreta
El darrer pas serà atorgar la propietat d'aquest document a l'usuari sdtacbe@gmail.com, la qual cosa, tal com ja dèiem en els materials de la sessió passada, garantirà estabilitat en la informació, previndrà d'esborrats accidentals i permetrà una publicació de la documentació de tots els mercats i fires en un únic portal de manera fàcil.
  • Per fer-ho: si encara no tornes a ser a la pàgina inicial de Documents de Google, clica l'opció de la línia superior. Selecciona de la llista el document que acabes de fer i situant el ratolí damunt seu, clica amb el botó dret. Al menú emergent, tria l'opció Canvia el propietari.

  • A la finestra que se t'obre, posa-hi com a nou propietari sdtacbe@gmail.com i clica el botó Canvia el propietari.

  • Tanca l'entorn Documents Google.
. Anar al principi de la pàgina