•Formació en la pràctica reflexiva per al professorat de llengua a l’ESO. ICE de la UdG
Modalitat: Seminari
Durada: 30 hores
Destinataris: professorat de llengua catalana i castellana d’ESO
Objectius:
Generals
- Generar un procés de millora professional a partir del model de pràctica reflexiva.
- Adquirir eines i estratègies per incorporar la reflexió sistemàtica en i sobre la pràctica docent.
- Actualitzar els coneixements cientificodidàctics a partir de les necessitats que vagin sorgint en el treball reflexiu en grup.
- Fer ús de les TIC com a instrument i suport en la pràctica reflexiva.
Específics
- Generar estratègies i recursos metodològics per potenciar el desenvolupament de l’expressió escrita i de la comprensió lectora, en llengua catalana i llengua castellana, en el marc de les competències comunicatives de l’alumnat.
- Conèixer diferents estratègies d’intervenció i dinamització dels grups a l’aula de llengua.
- Adquirir eines i estratègies per incorporar les TIC a la pràctica docent de les llengües.
Continguts:
Generals
- El model d'aprenentatge reflexiu.
- Les eines per a la pràctica reflexiva.
- Noves tendències científiques i didàctiques en l’àrea de les llengües.
- Les competències en TIC com a suport a la comunicació entre professionals.
Específics
- Estratègies i recursos metodològics per millorar el desenvolupament de les competències comunicatives de l’alumnat en la lectura i l’escriptura en llengua catalana i llengua castellana.
- Estratègies i tècniques per a la dinàmica de grup.
- Les competències en TIC en relació amb l’ensenyament/aprenentatge de les llengües.
Els continguts dels programes s’acabaran de concretar, a partir dels objectius esmentats i en el si dels grups de treball, amb intervenció dels coordinadors i coordinadores d'aquests grups.
•Formació en la pràctica reflexiva per al professorat matemàtiques. ICE de la UdG
Modalitat: Seminari
Durada: 30 hores
Destinataris: professorat de matemàtiques de les etapes d’educació infantil, primària i secundària
Objectius:
Generals
- Generar un procés de millora professional en l’educació matemàtica a partir del model de pràctica reflexiva.
- Actualitzar coneixements científicodidàctics a partir de les necessitats que vagin sorgint en el treball reflexiu en grup.
- Promoure l’ús de les TIC com a instrument i suport en l’ensenyament de les matemàtiques i la formació del professorat.
Específics
- Generar estratègies a l’aula per millorar el desenvolupament de les competències de l’àmbit matemàtic de l’alumnat, en particular a partir de metodologies que potenciïn l’ús de situacions problemàtiques per destacar-ne el caràcter instrumental i la seva connexió amb l’entorn natural, social i cultural.
- Adquirir eines i estratègies per incorporar la reflexió sistemàtica en i sobre la pràctica docent en els hàbits de treball del professorat.
- Conèixer diferents estratègies d’intervenció i dinamització dels grups a l’aula de matemàtiques.
- Adquirir eines i estratègies per incorporar les TIC a la pràctica docent de les matemàtiques.
Continguts:
Generals
- Línies bàsiques en la didàctica de les matemàtiques
- L’aprenentatge reflexiu.
- L’ús de les TIC en la professió docent
Específics
- Estratègies i recursos metodològics per millorar el desenvolupament de les competències de l’àmbit matemàtic de l’alumnat.
- Les eines per a la pràctica reflexiva
- Estratègies i tècniques per a la dinamització i gestió de grups.
- Les competències en TIC en relació amb l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques, en particular l’ús d’un espai virtual de comunicació.
- Els continguts s’acabaran de concretar a partir dels objectius esmentats i en el si dels grups de treball, amb intervenció dels formadors i formadores d’aquests grups.
•Formació en pràctica reflexiva. Tecnologia. L’ús metodològic dels projectes. ICE de la UdG
Modalitat: Seminari
Durada: 30 hores
Destinataris: professorat de tecnologia de l’Educació Secundària Obligatòria
Objectius:
Generals
- Generar un procés de millora professional a partir del model de pràctica reflexiva.
- Adquirir eines i estratègies per incorporar la reflexió sistemàtica en i sobre la pràctica docent.
- Actualitzar els coneixements científicodidàctics a partir de les necessitats que vagin sorgint en el treball reflexiu en grup.
- Analitzar el nou currículum de Tecnologies.
- Fer ús de les TIC com a instrument per a l’aprenentatge de la tecnologia i la millora dels processos de formació del professorat.
Específics
- Adquirir estratègies específiques per a la gestió de l'aula ordinària i de l'aula de tecnologia que fonamentin els aprenentatges i la consolidació de competències de l’alumnat a partir de la realització de projectes tecnològics.
- Consolidar les TIC com a recurs habitual en la gestió docent i en el treball a l'aula.
- Posar èmfasi en l'aprenentatge i desenvolupament de competències de l'alumnat, en línia amb l’aplicació del nova ordenació del sistema educatiu.
- Reflexionar sobre els estereotips culturals i de gènere que condicionen els aprenentatges i les opcions de futur de l’alumnat i al mateix temps desenvolupar estratègies per corregir-los.
- Integrar la sostenibilitat com a actitud de responsabilitat a la vida quotidiana i com a eix transversalen el desenvolupament dels projectes.
Continguts possibles:
- El model de millora professional amb la pràctica reflexiva.
- Estratègies per a la dinamització i gestió del treball a l’aula.
- El procés tecnològic com a eix vertebrador de la formació en pràctica reflexiva.
- El nou currículum de Tecnologies.
- Els entorns virtuals. Les TIC com a suport a la comunicació entre professionals
Alguns continguts s’ajustaran a partir dels objectius esmentats i de la dinàmica que es generi en els grups, amb la intervenció dels formadors i formadores d’aquests grups.
•Recursos didàctics en Biologia i Geologia per incorporar les competències bàsiques i científiques a l’ESO. CDEC
Modalitat: Taller
Durada: 10h
Persones destinatàries: tot el professorat de ciències experimentals de secundària d’un centre o d’un grup petit de centres
Objectius:
General:
- Reflexionar, compartir i oferir noves propostes per millorar el treball al laboratori i a l’aula de ciències en el marc de les competències
Específics:
- Compartir i experimentar activitats d’aprenentatge que ajudin a la construcció de models científics
- Proporcionar estratègies per a treballar l’argumentació i la contextualització a les classes de ciències
- Reflexionar sobre la naturalesa de la ciència i analitzar activitats d’aula per treballar competències relacionades amb la naturalesa de la ciència.
- Oferir i experimentar propostes creatives per a convertir el treball de les TIC en treball amb les TAC
- Proporcionar, a través de les activitats anteriors, estratègies didàctiques que ajudin a millorar la tasca docent
- Oferir estratègies de reflexió al voltant d’aspectes que cal tenir en compte per gestionar una aula de ciències, així com el propi treball pràctic
Continguts:
- Experimentació d’activitats d’aprenentatge que ajudin a la construcció de models científics
- Reflexió sobre la naturalesa de la ciència i proposta d’activitats d’aula referents a aquesta competència
- Discussió d’estratègies didàctiques per treballar l’argumentació a l’aula
- Experimentació de propostes creatives per a convertir el treball de les TIC en treball amb les TAC
- Reflexió, a partir de la experiència docent dels assistents, sobre estratègies didàctiques a tenir en compte a les classes de ciències
•Recursos didàctics en Física i Química per incorporar les competències bàsiques i científiques a l’ESO. CDEC
Modalitat: taller
Durada: 10h
Persones destinatàries: tot el professorat de ciències experimentals de secundària d’un centre o d’un grup petit de centres
Objectius:
General:
- Reflexionar, compartir i oferir noves propostes per treballar les ciències en el marc de les competències
Específics:
- Proporcionar eines i metodologies didàctiques diverses per facilitar l' ensenyament i l' aprenentatge de les ciències a l' ESO.
- Oferir estratègies de reflexió al voltant d'aspectes que cal tenir en compte per gestionar una aula de ciències, així com el propi treball pràctic
- Compartir i experimentar activitats d’aprenentatge que ajudin a la construcció de models científics
- Reflexionar sobre la naturalesa de la ciència i analitzar activitats d’aula per treballar competències relacionades amb la naturalesa de la ciència.
- Proporcionar estratègies i exemples d’activitats per treballar l’argumentació a les classes de ciències
- Experimentar treballs pràcticsutilitzant l' equipament Multilog/Multilab amb sensors i altres eines TIC (applets, simulacions, MBL).
- Reflexionar sobre propostes d’activitats per a convertir el treball de les TIC en treball amb les TAC
Continguts:
- Experimentació d’activitats d’aprenentatge que ajudin a la construcció de models científics
- Experimentació de treballs pràctics i utilització d’eines TIC de l’aula de ciències
- Reflexió sobre la naturalesa de la ciència i proposta d’activitats d’aula per treballar competències relacionades amb la naturalesa de la ciència
- Discussió d’estratègies didàctiques per treballar l’argumentació a l’aula.
- Discussió de propostes creativesperconvertir el treball de les TIC en treball amb les TAC
- Reflexió, a partir de l’experiència docent dels assistents, sobre estratègies didàctiques a tenir en compte a les classes de ciències
•Química en context (Professorat de Ciències Experimentals de Secundària). CDEC
Modalitat: curs
Durada: 15h
Persones destinatàries: Professorat de Ciències Experimentals de secundària
Objectius
- Considerar els aspectes del nou currículum de química de batxillerat que signifiquen un canvi en l’estructura i la didàctica dels continguts.
- Proposar estratègies didàctiques per afrontar els canvis en el nou currículum de química i el treball de les competències.
- Plantejar la gestió d’aula a partir de treball per activitats.
- Elaborar i experimentar amb els alumnes activitats d’ensenyament-aprenentatge diverses considerant la contextualització dels continguts, la construcció de models, la indagació i la naturalesa de la química.
Continguts
- Aspectes clau del nou currículum de química al batxillerat. Les competències científiques. Contextualització dels continguts. Preguntes clau per iniciar i desenvolupar una seqüència didàctica.
- Dificultats conceptuals de la química i dels estudiants. La interacció dialògica i la construcció de models químics l’aula. Relació entre l’evidència experimental i les teories i models. L’ensenyament de la química des d’una perspectiva indagativa. Idees bàsiques sobre la naturalesa de la química.
- El paper del llenguatge i de la comunicació en l’aprenentatge de la química. La dificultat de definir. Aspectes terminològics. L’explicació i l’argumentació en el marc de l’elaboració dels models.
- El paper de la indagació en la construcció de coneixements. Estratègies interactives per ajudar alsestudiants a planificar i realitzar treballs pràctics en química de caràcter investigatiu.
- Les aplicacions de la química i la relació de la química amb la societat i amb altres ciències. La perspectiva ciència-tecnologia-societat. L’argumentació sobre temes sociocientífics
- Recursos didàctics per a l’ensenyament de la química. Llibres, projectes i monografies. Revistes en format paper i digitals. Recursos a internet. Jornades i congressos sobre l’ensenyament de la a química.
•Formació inicial per a tutors i tutores d’ESO. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitat: Curs
Durada: 40 hores
Persones destinatàries: Tutors i tutores dels centres de Secundària Obligatòria
Objectius generals:
- Aplicar la pràctica reflexiva a la tutoria del grup i en les relacions amb les famílies
- Fomentar l’autoestima i l’educació emocional del professorat i de l’alumnat
- Donar estratègies per millorar la comunicació interpersonal: el coneixement del grup
- Donar pautes d’orientació escolar, acadèmica i d’accés al món laboral
Objectius específics:
- Situar la funció tutorial en el conjunt de les accions educatives del centre
- Identificar elements perquè la tutoria sigui un espai de convivència i educació en valors
- Aprofundir en la gestió de conflictes i en la mediació
- Situar l’atenció personal de l’alumne/a en relació amb l’entorn familiar i social
- Confeccionar un portafolis de tutoria a l’aula
- Facilitar els recursos de les TIC per al desenvolupament de l’acció tutorial
Continguts possibles:
- Conjunt d’actuacions de la tutoria en l’àmbit general delcentre
- La pràctica reflexiva a l’aula
- Educació emocional
- Convivència i educació en valors
- La comunicació i estratègies per al coneixement del grup
- Gestió de conflictes i mediació
- Relació amb l’entorn familiar i social
- Orientació escolar i acadèmica
- Exploració del món laboral
- El portafolis de tutoria a l’aula
- Eines TIC per al desenvolupament de l’acció tutorial
•El Pla d’Acció Tutorial a l’ESO. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitat: Seminari
Durada: 40 hores
Persones a qui s’adreça: Professorat de centres d’Educació Secundària interessat a millorar el Pla d’Acció Tutorial
Objectius generals:
- Aplicar la pràctica reflexiva a la tutoria del grup per optimitzar el Pla d’Acció Tutorial del centre
- Conèixer l’adolescent en el seu entorn i la construcció de l’autoconcepte
- Identificar i potenciar les competències en comunicació intrapersonals i interpersonals
- Crear perspectives de futur amb itineraris acadèmics i professionals
Objectius específics:
- Integrar elements transversals d’educació per a la ciutadania en el pla d’acció tutorial
- Mostrar estratègies socialitzadores i educatives a l’aula
- Contrastar els dilemes morals i emocionals de l’alumnat de secundària
- Percebre la diversitat del grup d’alumnes per atendre els diferents ritmes d’aprenentatge
- Proporcionar recursos de les TIC
Continguts possibles:
- L’adolescent en el seu entorn i l’autoconcepte
- Habilitats cíviques i socials
- Estratègies socialitzadores i educatives a l’aula
- Dilemes morals i emocionals de l’alumnat de secundària
- Competències en comunicació intrapersonals i interpersonals
- Atenció a la diversitat i als diferents ritmes d’aprenentatge
- Itineraris acadèmics i professionals després de l’ESO
- Recursos de les TIC
- El Pla d’Acció Tutorial del centre
•Iniciació al projecte Filosofia 2/18. IREF
Modalitat: Curs
Durada: 30 hores (24h presencials i 6h de treball pràctic que caldrà justificar amb una breu memòria.)
Persones destinatàries: professorat d’educació infantil, primària i secundària d’una zona
Objectius:
Proporcionar als ensenyants d'Infantil, Primària i Secundària una visió de conjunt de Filosofia 3/18 en tant que projecte educatiu d'ampli espectre que pretén ajudar els estudiants a ser més reflexius i autònoms. Tenint cura especial d'un tractament alhora cognitiu i emocional.
Continguts:
Presentació àmplia sobre els objectius generals del projecte i formació bàsica sobre cadascuna de les etapes, tot presentant els materials corresponents. S'alternarà el treball teòric i el pràctic tot emprant una metodologia dialògica.
•Jocs, Contes i Art a l’Educació Infantil-Filosofia. IREF
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores (16h presencials i 4h de treball pràctic que caldrà justificar amb una breu memòria.)
Persones destinatàries:professorat d’educació infantil i de cicle inicial d’una zona
Objectius:
Proposta per aprofundir en el programa d’educació infantil (Jugar a pensar) del projecte Filosofia 3/18. Aquest és un projecte educatiu que pretén ajudar els estudiants a fer-los més conscients de les pròpies capacitats i límits per tal que esdevinguin ciutadans autònoms. Consta d'un currículum de llarg abast organitzat a través de 6 programes de dos anys de durada cadascun. El treball de caire cooperatiu proporciona les eines per millorar la seva capacitat de judici, fer-los més reflexius i raonables perquè estiguin més prepararts pel món acadèmic, laboral i personal.
Continguts:
Ha de servir per aportar reflexió i recursos al professorat d'educació infantil en la línia d'un ensenyament cooperatiu, que ajudi l’alumnat a pensar millor de forma autònoma, estimulant les distintes habilitats de pensament i generant actituds de convivència.
•Prevenció i afrontament de l’estrès. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitats proposades: Curs adreçat al professorat d’una zona
Durada: 20 hores
Persones destinatàries: Professorat d’educació infantil, primària i secundària d’una zona
Objectius:
- Oferir recursos per prevenir i resoldre les situacions generadores d’estrès a l’àmbit docent.
- Identificar els propis símptomes relacionats amb l’estrès.
- Facilitar estratègies d’afrontament de l’estrès
- Exercitar l’entrenament en tècniques d’afrontament individual i col·lectives.
Continguts possibles:
- Símptomes relacionats amb l’estrès. Nivells de resposta fisiològica, cognitiva, emocional i conductual.
- Identificació del propis símptomes.
- Estratègies d’afrontament individuals i col·lectives.
- Entrenament en tècniques d’afrontament.
•Benestar i salut del docent. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitats proposades: curs adreçat a professorat d’una zona o territori.
Durada proposada: 30 hores
Persones destinatàries: professionals de l’educació de llars d’infants, d’Educació infantil, primària i secundària.
Objectius:
- Adquirir i millorar estratègies en habilitats emocionals, cognitives, conductuals i d’interacció per afrontar positivament i èticament les vivències intrapersonals i interpersonals.
- Adquirir estratègies d’intervenció per a la prevenció de mals hàbits corporals.
- Conèixer i practicar algunes de les estratègies d’intervenció per tenir una veu eficient i sana.
Continguts possibles:
- Neurociència.
- L’estrès.
- Connexió i gestió d’emocions i sentiments.
- Autoconeixement i autoestima.
- Acció musculoesquelètica.
- Educació de la veu.
- Empatia.
- Comunicació.
- Climes emocionals.
•Prevenció de les patologies musculoesquelètiques del professorat. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitats proposades: Curs adreçat al professorat de zona
Durada proposada: 20 hores
Persones destinatàries: Professorat d’educació infantil, primària i secundària d’una zona
Objectius:
- Facilitar la identificació i coneixement dels factors de risc que influeixen a nivell musculoesquelètic, especialment de la columna vertebral.
- Reflexionar, identificar i conèixer els factors de risc personals i professionals que influeixen en la salut (musculoesquelètica) i benestar dels docents.
- Donar tècniques, recursos i estratègies de caràcter preventiu (individuals i organitzatives) que afavoreixen l'adquisició d'actituds i hàbits saludables.
- Potenciar la incorporació de la salut laboral dins de les eines de gestió del centre educatiu com un recurs afavoridor del grau de satisfacció personal i professional dels docents.
Continguts possibles:
- Tècniques de caràcter preventiu de patologia musculoesquelètica. Massatges, relaxació, estiraments, microgimnàstica.
- Nocions bàsiques de la columna vertebral (interiorització pràctica).
- Conscienciació i autoavaluació de la columna vertebral (pautes de prevenció del mal d'esquena).
- Pautes generals de caràcter preventiu.
- Identificació de factors de risc musculoesquelètic al lloc de treball i en la vida diària.
- Donar a conèixer eines facilitadores de les relacions interpersonals.
•Prevenció de les patologies musculoesquelètiques del professorat d’educació infantil. Servei de Formació del Personal Docent. Àrea programes formació.
Modalitats proposades: Curs adreçat al professorat d’una zona
Durada proposada: 20 hores
Persones destinatàries: Professorat d’educació infantil
Objectius:
- Facilitar la identificació i coneixement dels factors de risc que influeixen a nivell musculoesquelètic, especialment de la columna vertebral.
- Reflexionar, identificar i conèixer els factors de risc personals i professionals que influeixen en la salut (musculoesquelètica) i benestar dels docents.
- Donar tècniques, recursos i estratègies de caràcter preventiu (individuals i organitzatives) que afavoreixen l'adquisició d'actituds i hàbits saludables.
- Potenciar la incorporació de la salut laboral dins de les eines de gestió del centre educatiu com un recurs afavoridor del grau de satisfacció personal i professional dels docents.
Continguts possibles:
- Tècniques de caràcter preventiu de patologia musculoesquelètica. Massatges, relaxació, estiraments, microgimnàstica.
- Nocions bàsiques de la columna vertebral (interiorització pràctica).
- Conscienciació i autoavaluació de la columna vertebral (pautes de prevenció del mal d'esquena).
- Pautes generals de caràcter preventiu.
- Identificació de factors de risc musculoesquelètic al lloc de treball i en la vida diària.
- Donar a conèixer eines facilitadores de les relacions interpersonals.
•Llenguatge audiovisual. Imatge fixa digital
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores
Destinataris: Professorat infantil-primària-secundària
Descripció: Curs presencial per facilitar al professorat eines i recursos per introduir el llenguatge de la imatge fixa en el treball curricular de les llengües.
Continguts:
- Gramàtica de la imatge fixa (elements bàsics, planificació, lectura imatge, ...)
- Edició d'imatge (....)
- Publicació (Picassa, ...)
- Aprofitament didàctic de la imatge fixa
Observacions:
Material de suport a: DVDweb, grup crpTiC, ....
Publicació en un bloc de les pràctiques realitzades a l'aula ( Cal determinar criteris de classificació del bloc)
•Llenguatge audiovisual. Imatge en moviment
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores
Destinataris: Professorat infantil-primària-secundària
Descripció: Curs presencial per facilitar al professorat eines i recursos per introduir el llenguatge de la imatge en moviment en el treball curricular de les llengües.
Continguts:
- Gramàtica de la imatge en moviment (elements bàsics, planificació, relació entre plans, lectura de la imatge, ...)
- Edició de vídeo (windows moviemaker, studio 8/9)
- Publicació (XTEC Vídeo - Youtube - ...)
- Aprofitament didàctic
Observacions:
Material de suport a: DVDweb, grup crpTiC, ....
Publicació en un bloc de les pràctiques realitzades a l'aula ( Cal determinar criteris de classificació del bloc)
•Ús didàctic del bloc
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores
Destinataris: Professorat infantil-primària-secundària
Descripció:
Els edublocs són serveis de publicació: l’usuari/ària només s’ha de preocupar per la producció i la gestió dels continguts. El principal objectiu d’aquest tipus de blocs és el de donar suport al procés d’ensenyament i aprenentatge en un context educatiu.
L’objectiu final del curs és conèixer els blocs, i les diverses estratègies d’ús que en podem fer a l’aula o en el marc d’un centre educatiu. En finalitzar el curs es pretén que tots els participants puguin tenir en funcionament un bloc.
Objectius:
- Conèixer què és un bloc
- Conèixer l’estructura d’un bloc
- Conèixer diferents tipus de blocs segons la seva autoria
- Orientar sobre les possibilitats educatives dels blocs
- Utilitzar els blocs com a complement d’altres sistemes de construcció de coneixement
- Fomentar el treball col·laboratiu
Continguts:
- Introducció als blocs
- Pràctica educativa amb blocs
- Anatomia d’un bloc
- Eines 2.0 que permeten la creació de contingut per part de l'alumne
- Serveis de blocs. Comparativa
- Publicació i administració del bloc
•Introducció al treball amb ordinador
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores
Destinataris: Professorat infantil-primària-secundària
Descripció:
Curs presencial per iniciar el professorat de qualsevol etapa en l'ús de l'ordinador i en el coneixement de programes informàtics d'ús general. Una part del curs aborda aspectes bàsics d'Internet. En finalitzar el curs, els assistents hauran assolit uns coneixements elementals de l'entorn operatiu, i hauran consolidat un cert domini del treball amb ordinador. Això els permetrà anar incorporant les noves tecnologies a la seva tasca educativa i també a l'àmbit particular. Per obtenir el certificat caldrà presentar i publicar en línia l'aplicació a l'aula d'algun dels continguts treballats.
Continguts:
- Components informàtics d’un centre educatiu: ordinadors, organització de les màquines en xarxa, impressores, escàners, projectors
- Coneixement de l’entorn operatiu.
- Programari: paquet ofimàtic, editor gràfic
- Recerca d’informació: navegació per Internet i suports electrònics
- Ús del correu electrònic com a eina de comunicació i de transmissió de fitxers i el xat
- Eines 2.0: editors en línia, sindicació (RSS)...
Objectius:
- Introduir els conceptes bàsics del treball amb l'ordinador.
- Iniciar el processament de textos i eines bàsiques de dibuix.
- Cercar informació en diferents suports informàtics.
- Conèixer els serveis bàsics de la xarxa Internet: navegació, descàrrega de fitxers, obtenció d'imatges i correu electrònic
•L’aula moodle
Modalitat: Curs
Durada: 20 hores
Destinataris: Professorat secundària
Descripció:
Curs presencial que es proposa orientar en l'ús de l'entorn virtual d'ensenyament i aprenentatge, Moodle, des del punt de vista del docent de qualsevol àrea. Al llarg del curs es desenvoluparà i publicarà un projecte de treball.
Continguts:
- Moodle com a entorn virtual
- Els recursos
- Les activitats individuals
- La comunicació
- Les activitats col·laboratives
- Eines del professorat
Objectius:
- Aprendre a utilitzar el Moodle com a eina d’organització de l’activitat didàctica.
- Conèixer i fer servir les possibilitats de Moodle com a instrument d’organització de tasques col·lectives.
- Integrar estratègies de treball en línia.
Observacions:
Professorat que vol consolidar la incorporació didàctica de la tecnologia de la informació. No calen coneixements tècnics específics.
És necessari tenir pràctica en el funcionament bàsic de l'ordinador i de les seves principals aplicacions, així com del processador de textos, la navegació per Internet i el servei de correu electrònic.
•Eines didàctiques TAC a primària
Modalitat: Taller semipresencial
Durada: 10 hores
Destinataris: Professorat de primària
Descripció:
Taller que pretén que el professorat de primària conegui els recursos que ofereix Internet i les tecnologies de la informació i la comunicació, per donar suport a la tasca docent en les àrees de llengua catalana, matemàtiques, coneixement del medi i llengua anglesa amb una doble finalitat: en primer lloc, saber trobar-los i utilitzar-los, i en segon lloc i prioritàriament, conèixer les possibilitats que aporta per a la didàctica i l'aprenentatge. Per obtenir el certificat caldrà presentar i publicar en línia l'aplicació a l'aula d'algun dels continguts treballats.
Continguts:
- Anàlisi i aplicació didàctica de materials d’Internet i de les TIC per a diversos continguts del currículum, concretant-ho -sempre que convingui/calgui...- de manera diferenciada per a l’alumnat d'Educació infantil, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior de primària.
- Utilització programes i aparells de dotació del centre. Aplicacions d'Internet.
Objectius:
- Promoure l'ús a l’aula d’Internet i d’altres recursos TIC.
- Donar a conèixer materials i recursos TIC per a l’ensenyament/aprenentatge i conduir-ne la cerca de nous.
- Proposar i analitzar exemples d'ús didàctic dels recursos TIC a l’aula.
- Oferir pautes al professorat per a l’ús eficaç de les TIC en la seva activitat professional.
|