|
 |
Catàlegs Família-Escola-Entorn |
Material per a l'alumnat |
|
|
|
|
|
L'Anna fa cinc anys
Antona, Cristina; [Text]; Torres, Maruja; [pròleg]; Merino, Núria; [il·lustració];
CR: escrit; llibre; Sig. 301ANT; R. 11410
Aquest conte forma part d'una nova sèrie de material pedagògic en el que, mitjançant la lectura i el joc, s'aborden diferents aspectes que configuren la diversitat de la nostra societat. Concretament, aquest llibre infantil ofereix un espai de vivència on nens i nens poden sentir, identificar-se, conèixer, empatitzar o , simplement, vivenciar una situació familiar que, em realitat, no és tan diferent a la seva. Preten doncs, ser una eina útil que ajudi a pares, mares i educacdors en la tasca diària d'educar en valors els nostres infants.
primària; cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà;
Conté 13 pàgines amb il·lustracions en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Anem a buscar l'Aruna
Alsins, Lourdes; [Text]; [il·lustració];
CR: escrit; llibre; Sig. 347ALS; R. 11412
L'Aruna és una nena Índia. En aquest conte, l'Aruna explica amb il·lusió l'aventura de conèixer els seus pares adoptius. des de la seva tendra mirada sentim la joia dels seus pares en el seu moment de rebre la notícia tan esperada, els preparatius per al viatge i l'emocionant trobada amb la família. Aquest és un conte necessari per entendre el meravellós món de l'adopció internacional, que tots els pares i fills disfrutaran amb il·lusió
primària; cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà;
Conté 15 pàgines amb il·lustracions en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Enginys. Joc d'observació amb nens del món
Navarro, Àngels; [idea i jocs]; Barril, Joan; [pròleg]; Moral, Tere; [disseny]; Cabassa, Mariona; [il·lustració]; Santesmasse, Didac; [fotografia]
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4NAV; R. 11409
És un llibre que aposta per la diversitat i el mestissatge i que ofereix multiples maneres de veure el món i que exalta els valors com la igualtat i la solidaritat. Un llibre que retrata les ciutats d'avui i que barreja entreteniment i aprenentatge. Adreçat a nens i nenes de 5 a 10 anys
primària; cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà;
Conté 159 pàgines amb il·lustracions i fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
L'Aitor té dues mares
Mendieta, María José; [Text]; Pierola, Mabel; [il·lustració]; Bergua, Agnès; [traducció]
CR: escrit; llibre; Sig. 301MEN; R. 11411
Han començat a sortir a la lumm públiva alguns casos d'assetjament escolar. La violència verbal o física, el rebuig i la discriminació no són cap novetata les aules ni als patis de les escoles, però ham calgut notícies sobre suïcidis i denúncies de mares i pares, perquè alló queabans és considerava "normal" ara es vegi com un problema que cal resoldre. Aitor, el protagonista del conte, és víctima d'aquesta violència escolar perquè la seva família és duferent de les altres.
primària; cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà;
Conté 36 pàgines amb il·lustracions en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
T'estimo amb bogeria
Lewis, Rose; [text]; Dyer, Jane; [il·lustració]
CR: escrit; llibre; Sig. 347 LEW; R. 11413
Basada en les pròpies experiències de l'autora, aquesta història segueix una dona en el seu viatge a la Xina per adoptar una nena, des de la burocràcia fins al viatge de tornada en avió. La història és a la vegada la crònica d'un nadó, la seva vida anterior en un orfenat, on comparteix bressol amb altres nenes, fins l'arribada a la nova llar. Les delicades aquarel·les de Jane Dyer són el complement perfecte d'un text deliciós, una celebració de l'amor i de la joia que suposa portar un infant al món.
educació infantil; primària; pares; ensenyants; professionals de l'educació; monitors; alumnes
Format 26 x 24'5 cms, té les pàgines sense numerar i força il·lustracions de retrats en aquarel·la.
|
................................................................................................................
|
|
|
Els quatre viatgers
Miró, Asha; Geis, Patricia; [il·lustracions]
CR: escrit; llibre; Sig. 347MIR; R. 11414
Conte sobre les històries de quatre nens de quatre països diferents, de Rússia, de l'Índia; d'Etiòpia i de la Xina que esperen tenir una família i descobrir un món diferent del que coneixen fins ara. Reflexions sobre l'adopció i la vivència d'aquests infants quan arriben a la seva nova escola.
primària
24 pàgines amb il·lustracions en color a tota pàgina
|
................................................................................................................
|
|
|
La família, del més petit... al més gran
Roca, Núria; [text]; Curto, Rosa M.; [il·lustracions]; Pons, Ona; [direcció]
CR: escrit; llibre; Sig. 301 ROC; R. 10550
És un llibre de lectura fàcil que tracta temes actuals d'una manera molt planera. Parla dels diferents tipus de famílies, la relació amb els seus membres, els avis, les feines de casa, els plors dels nens petits, els jocs, un pare que té cura dels fills, naixement d'una germaneta, quan la mare o el pare es casen més vegades i tenen fills, les semblances amb els progenitors, on vivien abans. Al final proposa unes activitats: fer un pastís, buscar semblances, fer una relació de qui fa les feines de casa, inventar-se un conte, llista d'anar a comprar i un arbre genealògic. Conté una guia per als pares amb orientacions didàctiques per a treballar els temes.
primària; educadors; educació especial; educació infantil
Té 35 pàgines amb dibuixos en color
|
................................................................................................................
|
|
|
L'àlbum de família
Capdevila, Paco; [text]; Brito, Jordi; [traducció i adpatació]
CR: escrit; llibret; Sig. MATERIAL SUPORT EI; R. 812
Aquesta col·lecció ofereix als professors i als pares un excel·lent material de suport a la seva tasca docent i formativa, ja que desenvolupa de manera globalitzada diferents centres d'interès molt propers a l'infant. Es presenten els conceptes bàsics, tractats d'una manera amena i plens de significat, i es cobreixen els tres àmbits d'experiència que es treballen en l'Educació Infantil: descoberta d'un mateix, descoberta de l'entorn natural i social, i intercomunicació i llenguatges.
educació infantil
conté 12 pàgines, els dibuixos són en color i la lletra lligada
|
................................................................................................................
|
|
|
Nens de tota mena.
Damon, Emma; [il·lustració];
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4DAM; R. 11405
En aquest llibre podrà veure nens de tota mena, de llocs diferents i amb famílies diferents. Sabràs com els donen la benvuinguda al al món, com juguen, com dormen i moltes coses més.
primària; cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà;
Conté 12 pàgines amb il·lustracions i desplegables en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Nens com jo
Kindersley, Barnabas; Kindersley, Anabel
CR: escrit; llibre; Sig. LIC 30-054KIN; R. 7915
El llibre fa un recorregut pel món per trobar nens nascuts en els entorns més diversos, des de minúsculs poblets fins a bullicioses ciutats, de paisatges gèlids a càlides zones tropicals. Podrem conèixer la seva vida quotidiana, les seves pors, les seves esperances i els seus somnis, i descobrirem que tenen moltes coses en comú entre ells. El llibre parla de nens de tots els continents i fa una petita descripció de com és la seva vida: els seus pares, germans, com és la seva casa, l'escola, el seu menjar preferit...
primària; secundària;
Consta de 80 pàgines amb moltes fotografies i enquadernació rígida
|
................................................................................................................
|
|
|
Famílies d'arreu del món
Uwe Ommer; Fourland, Sophie; Verboud, Pierre
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4 OMM; R. 8822
Llibre de retrats de diverses famílies d'arreu del món. Els retrats van acompanyats d'unes dades generals geogràfiques i socials i un text de presentació redactat en primera persona com si es tractés d'un fill o una filla de la família.
adults; alumnes; educació compensatòria; professorat
Té 108 pàgines. Inclou mapes i fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Fàtima Vanessa, jo sóc d'El Salvador
Vila, R.; Morollón, M.
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4 SOC; R. 7599
El llibre és un recorregut per la vida d'un infant d'una cultura diferent a la nostra, els costums, la família, la llengua, l'escola, l'alimentació, les creences, el lleure,... sense deixar de fer una pinzellada de la geografia i la natura. Proposa una manera d'acostar-nos-hi, de reconèixer-hi allò d'essencial que tenim en comú i, a la vegada, de valorar l'enorme riquesa de la fantàstica diversitat humana.
adults; alumnes; educació extraescolar; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; animadors culturals; catequesi
Llibret de 37 pàgines. Conté moltes fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Bali, jo sóc de la Xina
Ruiz de Infante, Begoña; Lun Batur, Chao; ssociació de Mestres Rosa Sensat; [direcció de la col·lecció]; Roig de la Cruz, Anna M.; [projecte i coordinació pedagògica]
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4SOC; R. 7601
El llibre és un recorregut per la vida d'un infant d'una cultura diferent a la nostra, els costums, la família, la llengua, l' escola, l' alimentació, les creences, el lleure,... sense deixar de fer una pinzellada de la geografia i la natura. Proposa una manera d'acostar-nos-hi, de reconèixer-hi alló d'essencial que tenim en comú i, a la vegada, de valorar l'enorme riquesa de la fantàstica diversitat humana.
adults; alumnes; educació extraescolar; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; animadors culturals; catequesi
Llibret de 39 pàgines. Conté moltes fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Búxara, jo sóc del Marroc
Ollé, M.Àngels
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4SOC; R.
L'autora, que ha fet moltes estades al Marroc, dóna vida a Búxara, una nena de deu anys, que ens va explicant com és viu a Erfoud, un poble situat al sud, al costat del desert. Descriu com són els carrers, els camps i el riu del seu poble. Parla dels seus costums i dels de la seva família. Del que fa a l'escola, de la vida al carrer, dels mercats i dels turistes que els visiten. Compara la seva llengua i la seva cultura amb la dels països veïns europeus. Al llarg de tot el contingut del llibre ens va traduint al seu idioma algunes paraules significatives. Explica algunes de les seves preferències i gustos i també les dels seus amics. Comenta la problemàtica dels joves emigrants del seu país. Ens explica un conte curt que li agrada molt al seu germà. Al final del llibre hi ha un vocabulari de paraules àrabs amb el seu significat.
adults; educació compensatòria; primària; secundària
Té 32 pàgines. Inclou fotografies en color i un mapamundi
|
................................................................................................................
|
|
|
Minu, jo sóc de l'Índia
Farjas, A.
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4SOC; R. 7597
El llibre és un recorregut per la vida d'un infant d'una cultura diferent a la nostra, els costums, la família, la llengua, l'escola, l'alimentació, les creences, el lleure,... sense deixar de fer una pinzellada de la geografia i la natura. Proposa una manera d'acostar-nos-hi, de reconèixer-hi allò d'essencial que tenim en comú i, a la vegada, de valorar l'enorme riquesa de la fantàstica diversitat humana.
adults; alumnes; educació extraescolar; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; animadors culturals; catequesi
Llibret de 30 pàgines. Conté moltes fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Takao, jo sóc del Japó
Gasol Trullols, Anna
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4SOC; R. 7598
El llibre és un recorregut per la vida d'un infant d'una cultura diferent a la nostra, els costums, la família, la llengua, l' escola, l' alimentació, les creences, el lleure,... sense deixar de fer una pinzellada de la geografia i la natura. Proposa una manera d'acostar-nos-hi, de reconèixer-hi alló d'essencial que tenim en comú i, a la vegada, de valorar l'enorme riquesa de la fantàstica diversitat humana.
adults; alumnes; educació extraescolar; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; animadors culturals; catequesi
Llibret de 32 pàgines. Conté moltes fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Dana, jo sóc dels Estat Units d'Amèrica
Nicholas, C.
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4SOC; R. 7600
El llibre és un recorregut per la vida d'un infant d'una cultura diferent a la nostra, els costums, la família, la llengua, l'escola, l'alimentació, les creences, el lleure,... sense deixar de fer una pinzellada de la geografia i la natura. Proposa una manera d'acostar-nos-hi, de reconèixer-hi allò d'essencial que tenim en comú i, a la vegada, de valorar l'enorme riquesa de la fantàstica diversitat humana.
adults; alumnes; educació extraescolar; ensenyants; pares; primària; professionals de l'educació; animadors culturals; catequesi
Llibret de 30 pàgines. Conté moltes fotografies en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
De la parella a la família
Funes, Jaume
CR: escrit; llibre; llibre de l'alumne; quadern de treball; Sig. 371.048 FUN; R. 6650
Aquest quadern presenta la qüestió de les relacions familiars i de parella. Per a un adolescent de 14 0 15 anys la família és, d'una banda, una font de conflictes per l'oposició als adults i a les normes imposades i, de l'altra, un reducte de seguretat en el remolí de maldecaps que està vivint. D'això tracta el llibre, a la vegada que planteja la necessitat i la voluntat que sorgirà, en aquest adolescent, d'establir una relació de parella per formar més endavant una família.
primària; secundària; cicle superior
Conté 31 pàgines amb il·lustracions. Inclou una bibliografia
|
................................................................................................................
|
|
|
Bon dia, món! Un dia en la vida de nens d'arreu del món
Hollyer, Beatrice
CR: escrit; llibre; Sig. 172.4 HOL; R. 8824
El llibre presenta la vida de set nens i nenes de diferents països del món. Tots ells ens conviden a compartir la seva vida des del moment que obren els ulls fins que s'acaba un dia ple d'ocupacions. Ens permeten entrar a casa seva i conèixer la seva família: ens expliquen coses de l'escola on van, com ajuden a casa i què fan per divertir-se. Al costat de notables diferències, descobrim el munt de coses que tenim en comú i una mirada compartida cap a un futur ple d'esperances i somnis.
primària
Té 42 pàgines amb fotografies a color.
|
................................................................................................................
|
|
|
La família Pinatubo. Quadern per a llegir, cantar, pintar i fer teatre
Càliz, S.; ; Bayès, P.; ; Lizaso, B M.L.;
CR: escrit; fullet; Sig. 172.4 FAM; R. 6819
Narracions pensades per apropar els més petits a altres nens i nenes de Filipines, a les seves vides, els seus problemes i les seves il.lusions per tirar endevant i tenir un futur millor. Els protagonistes d'aquestes històries són els membres de la família Pinatubo que viuen en un barri de barraques als afores de Manila i treballen en un abocador en unes condicions durissimes. Amb elles es preten educar per la solidaritat informant de la problemàtica del treball infantil en condicions d'explotació, de les seves causes i consequències.
educació infantil
Te 38 pàgines, il·lustracions a color i partitures musicals
|
................................................................................................................
|
|
|
La família De Souza. Quadern per a llegir, cantar, pintar i fer teatre
Cáliz, Sonia; Junyent, Montserrat; Bayés, Pilarín;
CR: escrit; dossier; Sig. 172.4FAM; R. 7552
Aquest quadern té com a fita atansar els infants petits a altres nens i nenes del Brasil, a les seves vides, els seus problemes i les seves il.lusions. Els protagonistes de les històries que trobem en ell, són la família De Souza, camperols que viuen en un asentament. La vida d'aquesta família dóna peu per introduir en educació Infantil, a un nivell molt bàsic, el tema de la terra.
educació infantil; ensenyants; professionals de l'educació; educadors
Conté 40 pàgines amb nombrosos dibuixos
|
................................................................................................................
|
|
|
"La família Kuamé". Quadern per a llegir, cantar, pintar i fer teatre
Berdugo, Francis; [coordinació]; Cáliz, Sonia; [textos]; Muñoz, Maria Jesús; [activitats]; Bayés, Pilarín; [dibuixos]; Lizaso, Maris Luisa; [música]; Lizaso, Begoña; [música];
CR: escrit; material visual; llibre; Sig. 172.4FAM; R. 1073
Presenta la forma de vida de la població de Costa d'Ivori: famílies dedicades al conreu del cacau: producte presenta a la vida dels nens europeu, la comercialització del qual reflecteix les desigualtats del sistema econòmic mundial. Igualment es preten mostrar la vida dels paisos subdesenvolupats Amb aquesta anèdota s'introdueix el tema del comerç just, les relacions Nord-sud, amb l'objectiu de motivar el canvi d'actitud cap a un consum responsable, la solidaritat i un cdesig de justícia. Inclou jocs, contes, cançons, representacions. La major part deel quadern són làmines de la P.Bayés, primer en color i despres en blan i negre per què els nens les pintin. Hi ha activitats de música i de representació teatral.
ensenyants; primària
Té 44 págines. La major pat són làmines, amb narracions, activitats i alguna canço. Les làmines en color estan reproduïdes també sense color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Lullaby for Hamza; Ein Wiegenlied für Hamza; Berceuse pour Hamza; Una nana para Hamza
De Bree, Marc; Gielen, Mark; Peeters, Jan; [direcció]
CR: enregistrament vídeo; dvd; Sig. 372.21 LUL; R. 9358
El periodista Mark Gielen reflexiona sobre el període en què, 20 anys enrera, la seva filla anava a una escola infantil. El món i la societat han canviat i per això el periodista es proposa esbrinar com es gestiona la diversitat en diverses escoles d'Europa. Aquest reportatge, amb el títol secundari L'educació infantil, un lloc de trobada, mostra la visita a 4 centres educatius per a infants de 0 a 6 anys de Gant (Flandes), Auby (França), Berlín i Birmingham. S'apropa a la realitat multiètnica i cultural d'Europa, a través d'experiències educatives i entrevistes, en les quals el respecte a la diversitat i a la participació són dues qüestions fonamentals. Hi ha, prèviament, una presentació breu de cada ciutat i del context en el qual aquestes escoles sorgiren.
ensenyants; educació infantil; formació de professorat; gestors de l'educació; pedagogs
Durada 50 minuts. La locució és en l'idioma de cada indret. Permet triar subtitols en anglès, alemany, francès, neerlandès i castellà
|
................................................................................................................
|
|
|
El bola
Mañas, Achero; [director]; Ballesta, Juan José; Galán, Pablo; Jiménez, Alberto; Morón, Manuel; Wagener, Ana; De Medina, Nieve; Muñoz, Gloria; Lago, Javier; Muñoz, Omar; Osorio, Soledad; [actors]; Shutherland, Cristina; De Graaff, Jill; [promoció i marketing]; Arizala, Victor; [director financer]; Mañas, Archero; [guió]; Arbide, Eduardo; [música]
CR: enregistrament vídeo; dvd; Sig. 791.43 MAÑ + Guia 35; R. 8465
Explica la història d'un noi de 12 anys que viu una vida trencada pels maltractaments psíquics i físics del seu pare, i per l'avergonyiment que aquesta situació li provoca, per la qual cosa intenta tapar-la amb excuses i subterfugis; això el manté aïllat i el limita a l'hora de relacionar-se i sortir amb la resta de companys. L'arribada a la seva escola d'un company nou, que pertany a una família molt diferent a la seva i, aparentment, amb més possibilitats de risc, li permet entendre l'amistat, compartir els moments durs i difícils i l'ajuda a tenir forces per acceptar la seva realitat personal i familiar i enfrontar-se als problemes per sortir del carreró tancat en què es troba.
adults; secundària; formació professional; educadors
Té una durada de 90 minuts. Sistema DVD. Subtítols en castellà. Inclou guia didàctica.
|
................................................................................................................
|
|
|
Yo soy Sam
Nelson, Jessie; [direcció]; Penn, Sean; Pfeiffer, Michelle; Dern, Laura; Famming, Dakota; Wiest, Dianne; Rosenberg, Joseph; Silverman, Brad Allan; Schiff, Richard; DeSantis, Stanley; Devine, Loretta; [intèrprets]; Johnson, Kristine ; Nelson, Jessie; [guió];
CR: enregistrament vídeo; vídeo; Sig. 791.43 NEL; R. 10493
Sam és un deficient psíquic que viu al Regne Unit i que lluita per conservar la custòdia de la seva filla, que ha nascut de la seva relació amb una prostituta. Per aconseguir-ho té problemes amb els serveis socials de la seva ciutat i demana l'assessorament d'una prestigiosa advocada. Aquesta en principi té una actitud desinteressada però després evoluciona i se sent molt motivada a defensar-lo. El film ens mostra com una persona deficient pot ser responsable de la seva família i sap defensar els seus drets. La banda sonora del film inclou cançons del conjunt anglès Beatles ja que el personatge protagonista hi és molt aficionat.
primària; secundària; adults;
Té una durada de 132 minuts i és en color.
|
................................................................................................................
|
|
|
Mi querido Frankie
Auerbach, Shona; [directora]; Gibb, Andrea; [guió]; Mortimer, Emilie; Butler, Gerard; Small, Sharon; McElhone, Jack; [intèrprets]; Heffes, Alex; [música]; Auerbach, Shona; [fotografia];
CR: enregistrament vídeo; dvd; Sig. 791.43 AUE; R. 3939
Per evitar el patiment del seu fill, a causa de l'absència del seu pare, Lizzie li envia secretament suposades cartes del seu pare on hi narra les seves aventures per tot el món. Però no podrà mantenir aquest engany per sempre. Davant el dubte de dir-li la veritat al seu fill o continuar protegint-lo, Lizzie opta per contractar a un estrany perquè es faci passar pel seu pare.
secundària; secundària post-obligatòria; batxillerat; universitària; adults
La pel·lícula té una durada aproximada de 100 minuts. Pot anar subtitulada en anglès, italià, alemany, castellà. Està codificada per a sords en anglès.
|
................................................................................................................
|
|
|
Mira què fem! Número 19
Moral, Jordi; Puig, Lluís; ;Ripoll, Xavier; ; Navarro, Jordi; ; Criado, Albert;; Maquinay, Aurora; Palol, Isabel de; Poveda, Jordi; Collel, Josep Maria; Vinagre, Gonçal; Sala, Ramon; Domenec Adres, Joan; ;
CR: enregistrament vídeo; vídeo; Sig. 371.38MIR; R. 6998
Al CEIP Benviure de Sant Boi de Llobregat es treball el sexisme des de diferents àmbits per tal d'aconseguir una escola més coeducada. El punt de partida és que el sexisme és present tant a la vida escolar com social (llibres de text, llenguatge, comportaments) i l'objectiu de l'escola és evitar-ho; La metodologia dels projectes parteix dels interessos dels alumnes, de manera que s'estableix una relació real entre allò que s'aprèn a l'escola i allò que s'aprèn fora; Al CEIP Barrufet de Barcelona porten a terme, des de 1993, un projecte de relació de nens i nenes i gent gran. L'escola organitza un sèrie de tallers per aprendre d'ells o aprendre amb ells; Els alumnes de l'IES Bernat Metge de Barcelona aprenen francès, en un crèdit variable d'iniciació, tot posant en acció situacions de la vida quotidiana, de manera que l'aprenentatge de la llengua sigui realment significatiu; Per a treballar el càlcul mental els alumnes del cicle inicial del CEIP Bellaterra participen en un taller de jocs matemàtics. Es treball el càlcul mental, el raonament lògic i la col·laboració en la feina.
educació infantil; ensenyants; primària; secundària; cicles formatius; secundària post-obligatòria
Durada de 25 minuts, 5 per cada apartat
|
................................................................................................................
|
|
|
La profecía de las ranas
Gired, Jacques-Rémy; [direcció]; Gired, Jacques-Rémy; Lanciaux, Antonie; Tcherenkov, Louri; [guió]; Besset, Serge; [música]; Folimage; Stdio Canal France; [producció]
CR: enregistrament vídeo; dvd; Sig. Cinema Infantil PRO; R. 10489
Pel·lícula que planteja la reflexió, en base als sentiments, de la relació dels éssers humans i la naturalesa, els lligams entre els éssers vius en general i els familiars en particular en el conjunt de l'organització social. En Tom és un nen adoptat que viu molt feliç al cim d'un petit turó amb els seus pares, en Ferdinand, antic mariner i la Juliette, nascuda a l'Àfrica. Els seus veïns, els Lamotte, tenen un zoològic i un dia han de marxar de viatge i els deixen la seva filla la Lili. Però al peu del turó, el món de les granotes està revoltat: no hi ha dubte, totes coincideixen en que plourà durant 40 dies i 40 nits. Un nou diluvi és a punt de començar. De manera totalment excepcional, les granotes parlaran amb els éssers humans i els comunicaran la profecia. Comença una formidable aventura on éssers humans i animals hauran de conviure junts... i no sempre els hi serà fàcil.
educació infantil; primària; cicle inicial; cicle mitjà; cicle superior
La filmació és de dibuixos animats en color, sistema dvd, la durada és de 90 minuts. Subtítols en castellà i català; premi al festival de Berlin 2004. És pot trobar la guia didàctica http://guiagranotes.baditri.com/
|
................................................................................................................
|
|
|
Pequeña Miss Sunshine
Dayton, Jonathan; Faris, Valerie; [direcció]; Arndt, Michael; [guionista]; Suhrstedt, Tim; [direcció de fotografia]; Danna, Mychael; [música]; Kinnear, Greg; Carell, Steve; Colette, Toni; Dano, Paul; Breslin, Abigail; Arkin, Alan; [intèrprets]
CR: enregistrament vídeo; dvd; Sig. 791.437 DAY; R. 11312
Una família peculiar fa un increïble i divertit viatge per les carreteres dels EEUU quan els comuniquen que Olive, la nena de set anys, està nominada per al concurs de bellesa infantil, "Petita Miss Sunshine" de la llunyana Califòrnia. Tota la família s'aboca en aquest objectiu. La pel·lícula és una crítica, en clau d'humor, d' aquest tipus de concurs.
cicle superior; primària; secundària
Té una durada de 98 minuts. Ofereix subtítols en castellà i anglès
|
................................................................................................................
|