CEIP Mare de Déu del Rocío
5è Cicle Superior

L'Artur va sortir al jardí, va pujar a un arbre que estava a prop de la finestra de la seva germana, per tal d'investigar el que passava a dintre d'aquella habitació. Des d'allà va veure que algú li feia senyals des de la caseta de nines.

L'Artur va rumiar un pla per poder quedar-se sol a casa a l'endemà, i investigar a fons. Va decidir agafar un retolador vermell i pintar-se punts per tot el cos, com si tingués la varicel·la.

L'endemà la mare va creure que l'Artur estava malalt i va aprofitar per comprar medicaments mentre que portava a la Jana de mentida a l'escola.

Quan l'Artur es va veure sol, es va aixecar d'un bot i va anar corrent a l'habitació de la seva germana. En arribar, va obrir la caseta de nines i va descobrir que la nina que havia dintre de la caseta era la seva germana.

L'Artur li va preguntar:

— Què fas aquí?

Aleshores, la Jana li va explicar la història amb tots els ets i uts.

A continuació l'Artur li va preguntar:

— Què podem fer per treure't d'aquí?

La Jana li va dir:

— He trobat un llibre de màgia on posa les instruccions per desfer aquest encanteri. Porta'm a la teva habitació i a mitjanit hauràs de llegir aquest conjur:

"A la bin, a la ban,
Jana fes-te gran.
I que la nina encantada,
Es torni com estava"

Mentre parlaven es van adonar de que la mare estava escoltant-los, ja que havia tornat ràpid perquè s'havia trobat la farmàcia tancada.

La mare els hi va dir:

— Ho he sentit tot i us ajudaré a fer que tot torni a la normalitat.

La falsa Jana va tornar de l'escola carregada de deures, es va a posar a fer-los de seguida i no es va adonar de res.

A l'hora de sopar l'Artur i la seva mare van dissimular.

A mitjanit, mentre la falsa Jana estava dormida, l'Artur va pronunciar el conjur, i en uns segons tot va tornar a ser com abans.

Tots tres es van abraçar molt contents i l'Artur li va donar una puntada a la caseta de nines i la va posar a les escombraries.

Autors: alumnes de 5è del CEIP Mare de Déu del Rocío de Sant Vicenç dels Horts
Professor: Julio Martínez