COL·LEGI LA IMMACULADA
3r de Cicle Mitjà

La Nina que ha vist la Jana era de quan tenia 3 anys. L'estava buscant fa temps. Li agradava molt, se l'emportava a tot arreu, a la sabateria que tenia la seva mare, al mercat quan acompanyava l'àvia, a l'escola bressol.

La vestia, la rentava, tenia cura d'ella tot el dia.

La Jana es va ficar dintre la caseta amb la nina, jugava amb els ninots que hi havia al sofà de la caseta. S'ho passava molt bé jugant a pares i mares. Però de cop li va entrar molta son, ella no es volia dormir, però la son li va vèncer i es va dormir profundament.

Va somiar que la nina i ella se n'anaven en avió a Cuba. Es prenien un suc de mango mentre es banyaven en aigües tropicals, altres prenien el sol. Més tard tornaven a l'hotel, i l'endemà anaven a visitar les muntanyes i les selves.

De cop... es desperta, surt de la caseta i... va veure que era de nit, s'havia quedat sola als magatzems.

Mentrestant, la mare i el seu germà Artur surten dels provadors, han canviat els pantalons de l'Artur.

L'Artur, pregunta a la mare:

-Mare on és la Jana?

La mare li respon:

-No ho sé. Abans d'entrar als provadors m'ha preguntat alguna cosa, però, no se el que m'ha dit.

-Mare, anem a buscar-la!

- Artur, tu saps a on pot haver anat?

- No, no ho sé, però podem anar avisar, que la cridin per megafonia.

La mare exclama:

- Molt bona idea, Artur!

Arriben al pis de dalt i entren al despatx de megafonia.

- Perdoni, perdoni, la meva filla s'ha perdut, Podrien cridar-la?

- Sí, i tant! Com es diu la nena?

- La nena es diu Jana Garcia Romero.

I de seguida se sent per tots el racons:

Jana Garcia Romero vine a la Secretaria.

La mare i l'Artur esperen durant molta estona, però la Jana no apareix.

Els grans magatzem estan tancant les portes, i la Jana no ha aparegut, ells han d'anar-se.

La Jana surt de la caseta i buscar la seva mare i al seu germà, però no els troba, només veu un guarda de seguretat que s'acosta, ella s'espanta i s'amaga, mentre pensa en com pot sortir d'allí. De cop i volta pensa en trobar un telèfon, buscar per tot arreu, però no troba cap, llavors pensa en trobar una porta per poder sortir, totes estan tancades menys una, la sortida d'emergència, corre cap a ella però aquesta també està tancada.

La Jana vol sortir, però tot està tancat, és impossible sortir d'allà.

Llavors, veu que arriba un guarda se seguretat, per fer el canvi de torn, i la porta d'emergència s'obre. A la Jana li cau la nina de la butxaca, el guarda que acaba d'entrar ho sent i segueix el soroll fins darrera l'escala mecànica, mentre la Jana sense fer soroll i poc a poc s'acosta a la porta i surt corrent.

El guarda troba la nina de la caseta i la torna al seu lloc.

Al sortir del magatzem la Jana va caminant pels carrers, i es posa a nevar, la neu li recorda que és Nadal. Quan arriba a la plaça Vila del Pingüí que està a prop de casa seva, cau sobre el gruix de neu, cansada i trista, es posa a plorar. S'aixeca i continua caminant i de seguida arriba a casa seva, pica al timbre, la mare i l'Artur no han tornat, encara la busquen, però una veu estranya, contesta a l'interfon.

Autors: alumnes de 3r del Col·legi la Immaculada (Sant Vicenç dels Horts)
Mestra: Àngels Pascual