CEIP LA VINYALA
3r de Cicle Mitjà

De sobte s'adona que és ella mateixa però vestida amb un preciós vestit medieval. Després es fixa en la resta de personatges i observa que també vesteixen amb roba d'aquella època i es queda uns segons bocabadada, tots aquells ninots representen la seva pròpia família! El seu germà Artur va vestit amb un uniforme de l'exèrcit i porta una espasa d'or amb pedres precioses: rubís, diamants, etc. i es fixa que a l'empunyadura porta gravada una inscripció: "Príncep de Camelot".

Observa també que a l'interior de la caseta, que més que això sembla un castell, els dos personatges asseguts en dos seients d'or i diamants, són els seus pares que representen el rei i la reina de Camelot. Tots dos porten unes corones precioses i uns vestits elaborats amb els millors teixits del món. La Jana observa que en una de les habitacions del castell se senten uns sorolls, com si dues persones es discutissin. S'apropa amb una miqueta de por i veu que hi ha dues nines que representen una fada i una bruixa que tenen vida. Pren atenció i escolta:

- No, no, pobre nena, deixa-la en pau! Que visqui amb els seus pares! Ella ha d'estar a la seva època! - diu la fada.

- Una oportunitat com aquesta no la puc perdre! És hora de recuperar la meva joventut i bellesa! -diu la bruixa. Aquesta nena la vull per mi! La necessito per fer la meva poció, ella em donarà el que jo necessito, ja, ja, ja!

La Jana, de seguida, s'adona que de la nena que parlen les dues nines era d'ella mateixa. La bruixa gira el cap cap a la nena i diu aquestes paraules:

- Rapatapum, tu seràs meva en un pis-pum!

I dos segons després tots els personatges del castell recobren vida i, evidentment, la Jana dóna vida a la nina que anava vestida d'època medieval.

De seguida reacciona i s'adona que ha de fugir de la bruixa, que com veu, comença a aproximar-se...

Autors: alumnes de 3r del CEIP La Vinyala (Sant Vicenç dels Horts)
Mestra: Dolors Giménez