CEIP ÀNGEL GUIMERÀ
2n de Cicle Inicial

Quan el pollet ho veu, s’espanta i decideix ajudar-los. Un pollet a trossos li diu que hi ha un bruixot emmascarat. El pollet va a buscar el nen que l’ha muntat a ell per a que els ajudi. Les portes i les finestres estan tancades, però surt volant per la xemeneia.

Aterra a la taula del nen. Piulant, piulant, el pollet s’emporta el nen a la mansió. Entren silenciosament, baixen al soterrani i el nen arregla els pollets.

Tots els pollets estan contents i piulen molt fort, però el bruixot emmascarat els sent i apareix. Els pollets i el nen s’espanten.

- Qui ha muntat els meus pollets? – diu el bruixot emmascarat.

- Jo – contesta el nen.

- No sortireu de la meva mansió! – respon el bruixot emmascarat.

Els pollets s’espanten més. El nen pensa i li diu al bruixot:

- Què et sembla si fem un tracte? Si tu em deixes treure tots els pollets, jo et faré més monstres amb la meva plastilina.

- D’acord – diu el bruixot.

Obre la porta amb una clau màgica i tots surten al Bosc Negre. Allà el nen es treu plastilina de la butxaca i fa un fantasma de color blanc que entra volant a la mansió. Llavors la porta es tanca.

El nen i els pollets estan tan contents que tornen a l’escola i entre tots els de la classe, fan un gall i una gallina per a que tinguin cura dels pollets.

I amb els pollets hem acabat,
i esperem que us hagi agradat,
i si teniu plastilina,
proveu de fer una gallina!

Fi

Autors: alumnes de 2n del CEIP Àngel Guimerà (Pallejà)
Mestra: Rosa Vila