CEIP MARE DE DÉU DEL ROCÍO
4t de Cicle Mitjà

El Nunu i la Nuna es van separar per trobar la pedra màgica. El Nunu va anar a demanar consell a l´home més savi de tots els poblats de la selva. Aquell savi li va explicar una llegenda sobre un lloc misteriós situat a les muntanyes del Nord. Allà hi vivia un terrible monstre que custodiava una pedra màgica. Diu la llegenda que qui la aconsegueixi podrà fer realitat els seus desitjos tot dient aquestes paraules: aigua cel, terra vermell i natura verda. L´home li va donar un vell mapa que havia tingut la seva família durant moltes generacions. El Nunu havia sigut la persona triada pels Déus per salvar la selva, ell era l´escollit.

El Nunu va emprendre el camí cap a una muntanya molt llunyana que indicava aquell mapa.

Mentrestant la Nuna va investigar pel seu compte el misteri de la pedra de tres colors. Després de parlar amb tots els animals més vells i savis de la selva, l´honorable i ancià lleó li va narrar una fabulosa història d´una pedra màgica. Una vegada va escoltar la història la Nuna es va asustar. Corrien un gran perill si la pantera aconseguís la pedra i es trasformés en caçador. Tots estaven en perill. Aleshores la Nuna va demanar ajuda als animals de la selva.

Durant dos dies el Nunu va seguir tot l´itinerari que marcava aquell vell mapa. Finalment va arribar a la muntanya més tenebrosa i alta de tota la selva. El que no sabia el Nunu, és que durant el seu viatge havia estat seguit per algú... la pantera!!

El Nunu va pujar fins al cim de la muntanya. Quan va arribar al cim es va quedar esgarrifat al veure el monstre. El monstre tenia: tres caps de rinoceront, cos de lleó, ales d´àliga i cua de llargandaix. El monstre es va llençar a sobre del Nunu, però per sort el va poder esquivar. En aquell precís moment va arribar la Nuna amb tot un exèrcit d´animals: lleons, tigres, rinoceronts, elefants… Tots els animals de la jungla es van abalançar a sobre del monstre fins que el van guanyar.

Llavors els dos germans van entrar dins d´una cova per trobar la pedra màgica. En el racó més fosc i amagat lluïa la pedra de tres colors. Però de sobte la pantera va saltar a sobre de la pedra i aquesta va sortir disparada i va rebotar a la paret. Aleshores el Nunu amb un moviment molt ràpid va agafar la pedra. Aleshores va dir les paraules màgiques:

- Aigua cel, terra vermell i natura verda.

A continuació va formular el seu desig: tots els éssers de la natura puguin viure en pau i llibertat. A partir d´aquell moment el caçador ( que ara era qui curava als animals ferits ), els homes i els animals van viure feliços i van menjar anissos.

Fi

Autors: alumnes de 4t del CEIP Mare de Déu del Rocío (Sant Vicenç dels Horts)
Mestre: Toni Vera