Les comunitats d'aprenentatge: un dels ressorts per combatre les desigualtats.

Autor: Antoni Moga
El discurs modern d'una escola dogmàtica i en possessió de veritats inqüestionables està en profunda crisi. Entrats de ple en la societat del coneixement, i amb l'amenaça latent de tendir cap al pensament únic, cal superar el concepte d'homogeneïtzació de l'escola pel de diversificació dels models educatius amb la tensió centrada en l'escepticisme i la desconfiança cap a un sistema de creences que ha anat convertint, massa cops, ideals com llibertat, justícia i igualtat en mots buits de contingut. Com a aparent paradoxa, la societat del coneixement comporta desproveir de l'únic referent de la instrucció del saber, del procediment i del capteniment humà. Justament per això, esdevé important tramar una xarxa entre els centres docents, les famílies i l'entorn social de què formen part.

[x] Tancar la finestra