PROGRAMES I PROPOSTES METODOLÒGIQUES |
|||||||||||
Violència envers les dones |
Propostes educatives Filosofia 3/18 El projecte FILOSOFIA 3/18 és un currículum ampli i sistemàtic que té com a objectiu reforçar les habilitats del pensament dels estudiants, partint de la filosofia com a disciplina fonamental. |
||||||||||
Kitscaixa Valors Reforça des de l'escola els valors ètics i el compromís social. |
|||||||||||
Competència Social
DECIDEIX I - II És un programa per als cursos de primària, adreçat a la solució de problemes mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives. Cicle mitjà (6-9 anys) Decideix I Programa de competència social ( vídeo) Ho podeu trobar al CRP. Ser persona y relacionarse. Habilidades congnitivas y sociales y crecimiento moral. És un programa per als cursos de secundària, adreçat a la solució de problemes mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives. Ho podeu trobar al CRP. Enseñar a convivir no es tan difícil, Para quienes no saben qué hacer con sus hijos o con sus alumnos. Proposa 4 factors a tenir en compte, ensenyar a pensar, desenvolupar un judici moral, desenvolupar habilitats socials, i conèixer les pròpies emocions. Ho podeu trobar al CRP. PROGRAMA DE COMPETÈNCIA SOCIAL. Materials de formació. Educació Secundària.
Primer cicle d'educació secundària obligatòria. Habilitats cognitives, creixement moral i habilitats socials. Recursos per treballar la competència social |
|||||||||||
Mediació Escolar La mediació contribueix a regular la convivència en el centre desenvolupant actituds i habilitats relacionals positives, prevenint la violència, intervenint constructivament enfront dels conflictes i propiciant la reparació responsable i la reconciliació entre persones que passen molt de temps juntes. Mediació Escolar. Carme Boqué Llistat de llibres sobre aquesta temàtica que podeu trobar al CRP. Recursos per treballar la mediació Recull de conferències i experiències pràctiques de mediació als instituts d'educció secundària de Catalunya. Curs 2003-2004 |
|||||||||||
La convivència en els centres d'educació infantil i primària. Ofereix les eines pedagògiques adequades per a incidir precisament en tres àmbits principals de formació de la persona: la construcció de la pròpia identitat essent conscient que hi ha altres identitats (identitat), la necessitat de saber relacionar-se amb les altres persones (relació) i l’actuació sempre solidària (solidaritat). |
|||||||||||
La convivència en els centres docents d'ensenyament secundari. La carpeta de materials és una eina per ajudar a construir, des de l'escola i a l'escola, una societat més justa, inclusiva i solidària. |
|||||||||||
Una eina de mediació i convivència. Proposta reixida sobre la tutoria i orientació
Aprendre junts alumnes diferents. Una escola per a tothom. Pere Pujolàs
|
|||||||||||
|
|||||||||||