PROGRAMES I PROPOSTES METODOLÒGIQUES

Talla els mals rotllos .

Violència envers les dones

Propostes educatives Filosofia 3/18

El projecte FILOSOFIA 3/18 és un currículum ampli i sistemàtic que té com a objectiu reforçar les habilitats del pensament dels estudiants, partint de la filosofia com a disciplina fonamental.

Kitscaixa Valors

Reforça des de l'escola els valors ètics i el compromís social.

Competència Social

DECIDEIX I - II

És un programa per als cursos de primària, adreçat a la solució de problemes mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives.

Cicle mitjà (6-9 anys) Decideix I
Cicle superior (10-11 anys) Decideix II
Qüestionari per avaluar l'assertivitat (6-9 anys)
Qüestionari per avaluar l'assertivitat ( 10-11 ays)

Programa de competència social ( vídeo) Ho podeu trobar al CRP.

Ser persona y relacionarse. Habilidades congnitivas y sociales y crecimiento moral.

És un programa per als cursos de secundària, adreçat a la solució de problemes mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i cognitives. Ho podeu trobar al CRP.

Enseñar a convivir no es tan difícil, Para quienes no saben qué hacer con sus hijos o con sus alumnos.

Proposa 4 factors a tenir en compte, ensenyar a pensar, desenvolupar un judici moral, desenvolupar habilitats socials, i conèixer les pròpies emocions. Ho podeu trobar al CRP.

PROGRAMA DE COMPETÈNCIA SOCIAL. Materials de formació. Educació Secundària.

Primer cicle d'educació secundària obligatòria. Habilitats cognitives, creixement moral i habilitats socials.

Segon cicle d'educació secundària obligatòria. Habilitats cognitives, creixement moral i habilitats socials.

Recursos per treballar la competència social

Mediació Escolar

La mediació contribueix a regular la convivència en el centre desenvolupant actituds i habilitats relacionals positives, prevenint la violència, intervenint constructivament enfront dels conflictes i propiciant la reparació responsable i la reconciliació entre persones que passen molt de temps juntes.

Mediació Escolar. Carme Boqué
4 coses sobre la Mediació. Carme Boqué

Llistat de llibres sobre aquesta temàtica que podeu trobar al CRP.

Recursos per treballar la mediació

Recull de conferències i experiències pràctiques de mediació als instituts d'educció secundària de Catalunya. Curs 2003-2004

La convivència en els centres d'educació infantil i primària.

Ofereix les eines pedagògiques adequades per a incidir precisament en tres àmbits principals de formació de la persona: la construcció de la pròpia identitat essent conscient que hi ha altres identitats (identitat), la necessitat de saber relacionar-se amb les altres persones (relació) i l’actuació sempre solidària (solidaritat).

La convivència en els centres docents d'ensenyament secundari.

La carpeta de materials és una eina per ajudar a construir, des de l'escola i a l'escola, una societat més justa, inclusiva i solidària.

La tutoria inclusiva

Una eina de mediació i convivència. Proposta reixida sobre la tutoria i orientació

Aprendre junts alumnes diferents. Una escola per a tothom. Pere Pujolàs

Can Seixanta

La casa

Minijocs

Juga-la!! Programa d'Educació per a la Ciutadania a través dels valors de l'esportivitat. Útil per millorar la convivència als centres:

Juga-la per millorar com a esportistes i com a persones!

Juga-la per conviure en societat!

Juga-la per la humanitat i parlar tots plegats el llenguatge de la Pau!