Cal Pons

Municipis:Puig-reig

Tipus: Zona d'esbarjo/ Centres d'informació i documentació© CdA de l'Alt Berguedą

Accés:
Per la carretera comarcal C-16 fins a Puig-reig. La colònia es troba a dins de la vila, a prop del riu.

Descripció:
Es tracta d'una colònia tèxtil fundada l'any 1875. És molt interessant des del punt de vista arquitectònic i urbanístic. Compta amb un bosc, un jardí que envolta les dues torres neomedievalistes dels propietaris, el xalet del director, l'església de St. Josep, l'escola, la casa-convent i el teatre. A un nivell inferior, i prop de la fàbrica, hi ha els habitatges plurifamiliars i la zona de serveis. S'hi ha obert una escola taller i un telecentre.

Contacte i condicions de visita:
Parc Fluvial, tel. 938 380 659

info@parcfluvial.org

Pàgina web:
www.parcfluvial.cat/

Documentació:
- SERRA, R.; BERNADICH, A; ROTA, M. "Guia d'Art delBerguedà". Consell Comarcal del Berguedà. Patronat del Centre d'Estudis del Berguedà.