L'English week ha sorgit amb la finalitat de motivar als alumnes per l'aprenentatge de l'anglès i alhora fer-los adonar de la gran importància d'aquesta llengua estrangera en el món plurilingüe i multicultural en el que vivim actualment.

Es tracta de treballar la llengua anglesa a nivell de centre durant una setmana, que en aquest cas han estat dues. Això implica no només als especialistes d'anglès , que hi prenen una part important, sinó que també hi participen els tutors i la resta de docents.

Els alumnes formaran part de la preparació d'activitats, de l'execució d'aquestes i de l'elaboració d'unes conclusions al final de la setmana per tal de valorar com ha anat tot el procés. També s'exposen mostres del treball realitzat a la classe.

Aquest curs el tema monogràfic al voltant del qual gira l'English week és Nova York. És per això que les representacions teatrals són fragments de musicals de Broadway.

 

En aquest vídeo podeu veure una explicació més detallada i la mostra d'algunes de les activitats realitzades.
Les activitats es divideixen en tres grans blocs que tenen una temporització d'un trimestre.

Abans de la setmana:

* Treball a l'aula: Explicació i planificació del treball. Escolta de les propostes i idees que fan els alumnes. Preparació de les activitats en petits grups, així com: petites escenificacions teatrals i cançons, elaboració de material per a l'exposició.

* Demanar material relacionat amb la temàtica treballada a l'English week a les famílies per tal d'involucrar-les en el projecte.

Durant la setmana:

* Activitats a l'aula: murals, pòsters, invitacions, jocs, i a la sala d'actes: obra de teatre, cançons, petits "gags".

* Es demana als mestres que es facin les salutacions, comiats i petites rutines diàries en llengua anglesa i es dóna un vocabulari bàsic que els serveix d'ajuda.

* Visita d'alguns pares i mares a les aules per explicar un conte o experiència viscuda relacionada amb la temàtica de la setmana en llengua anglesa.

Després de la setmana:

* Treball a l'aula: reflexió amb cada grup per tal d'arribar a unes conclusions del treball realitzat.
En definitiva, es tracta de treballar l'anglès des d'una perspectiva més global, de manera que tots els alumnes es sentin implicats en l'activitat i en el seu propi procés d'aprenentatge.