Activitats:
Observació
atenta de la pintura i conversa. Què hi veus? Quins elements hi
apareixen? Quins colors ha utilitzat Planells per fer aquest quadre? Què
creus que ha volgut representar l'Àngel Planells en aquest quadre?
Pintar el dibuix de la làmina
3 intentant copiar "El calaix de les sorpreses".
Colors càlids i colors freds. Realització de tallers per
aconseguir-los.
Creació individual d'un quadre amb elements surrealistes utilitzant
ceres.
Idea de profunditat. Com aconsegueix Àngel Planells la profunditat
en aquest quadre? Exercici d'observació guiada.
Creació individual d'un quadre amb volum: Fer una composició
surrealista utilitzant objectes enganxats al paper. Si es vol, es pot
pintar el full de paper ab ans d'enganxar-hi els elements que l'alumne
hagi triat.
Explicació
oral o escrita del que cada alumne ha volgut fer.
Activitats relacionades amb la geometria
Resseguir
la forma del calaix. Com és el quadrat? I el prisma?
Concepte
dins i fora: Què hi podem posar a dintre d'un calaix?
Fer
un prisma de plastilina.
Comptar
les cares d'un prisma.
Activitats relacionades amb el llenguatge:
Fer
una llista de coses que podríem trobar al calaix de casa o de
l'escola.
Fer
una frase amb les set primeres paraules de la teva llista.
Inventar
una petita història amb les coses que podem trobar al calaix.
Si es vol es poden utilitzar elements surrealistes.
Activitats relacionades amb les experiències:
La
mà com a part del nostre cos. Quin paper té la mà
dins el nostre cos? El sentit del tacte, el trobem només a la
mà?
Per
què creiem que l'autor hi ha posat la mà? És una
mà normal?
|