Activitats:
Lectura
del resum de la vida d'Àngel Planells (1ª pàgina de
la carpeta de l'alumne). Emfatitzar on va viure quan van venir a Blanes
i quin era el negoci familiar.
En un plànol de Blanes, marcar amb un punt vermell el lloc on va
viure l'Àngel Planells (c/ Ample núm. 17. Ara perfumeria
Balliu). Mostrar als alumnes la pintura de la seva façana amb el
projector de cossos opacs. Explicar que aquesta porta ja no hi és,
ara és diferent. Abans hi havia una pastisseria, el negoci familiar
que portava el germà de l'Àngel; ara hi ha la perfumeria
Balliu, amb una decoració diferent.
Al mateix plànol, un cop situada l'antiga casa d'Àngel Planells,
situar amb un punt blau l'escola. Després resseguir amb llapis
o retolador el camí que cal fer per anar de l'escola a l'antiga
casa d'Àngel Planells.
Projecció de "El jugador fantasma" amb el projector de
cossos opacs. Observació i anàlisi oral del quadre amb tot
el grup classe.
Realització d'un dibuix individual amb el que més els ha
cridat l'atenció o interpretant el que hem observat d'aquest quadre.
Exposició
dels dibuixos i explicacions individuals de cada un d'ells.
Conversa a classe per recordar què va representar el moviment surrealista.
Comparació de la representació surrealista amb la realitat.
Realització d'un trencaclosques individual. Retallar les peces
de la làmina 5 i enganxar-les
correctament en un altre full de paper.
Resseguir
les siluetes del quadre sobre paper vegetal o amb un paper normal.
A partir del dibuix obtingut, pintar-ne un amb colors freds i una altre
amb colors calents
Endevinalles:
Una bèstia grossa
sóc
que serveixo pel treball
i, com a festa major
jo no deixo mai el ball.
De la voreta del mar
Ningú no em sap treure
A l'estiu tothom em vol venir a veure
I a l'hivern ningú no em diu res.
Un llençol ben
apedaçat
Que punta d'agulla
No l'ha tocat.
Mots encreuats:
1.- Animal de 4 potes,
per pujar-hi a sobre.
2.- Pedra grossa que es troba al mar.
3.- Gran extensió d'aigua salada.
4.- Serveix per viatjar pel mar.
5.- Part del cos per agafar coses.
6.- Són al cel i semblen de cotó.
7.- Moble on dinem, mengem, escrivim,...

Coneixement
del Medi. L'entorn més proper: Blanes, poble de pescadors.
Explicació
per part del/la mestre/a de l'activitat de la pesca.
Visita
al moll de Blanes. Si no és possible, observació de diferents
fotografies del moll (cal suposar que tots els i les alumnes coneixen
aquest indret del seu poble).
Exercicis
d'expressió oral: Què podem veure al moll? Quins estris
fan servir els pescadors per pescar?.
Fer
un dibuix dels estris que s'hagin pogut treballar a la classe.
Realització
individual d'una barca amb plastilina.
|