Activitats:
Observació
de la pintura. Què hi veus? Quins elements hi apareixen? Pots trobar
el que veus en el quadre a la realitat? Quins colors ha utilitzat Àngel
Planells per fer aquest quadre? T'agrada? Per què?
Fer un llistat amb les coses que apareixen en el quadre que són
reals i un altre amb les que no ho són.
Buscar un títol per a aquest quadre.
Proposta de treball centrada en l'arbre: "De què podria ser
també aquest arbre?. Exemple: arbre de joguines, de peces de roba,
de coses de l'escola,...
Cada
alumne explica de què seria el seu arbre i fa un llistat amb
tot el que hi penjaria.
Dibuixar
i pintar l'arbre que cada alumne ha imaginat.
Treball sobre els somnis: Cada alumne ha d'imaginar que és
el pescador del quadre que està somiant. Quin és el seu
somni? Després ha de fer un dibuix representant-ho.
Activitat informàtica:
Fer
una foto del paisatge marítim de Blanes amb una càmera
digital.
Amb
el programa "Paint" sobreposar a la foto altres dibuixos i
fer un quadre digital surrealista.
Treball
en grup: Creació d'un quadre mural a partir d'un fons pintat
amb els tres elements "cel, mar i terra". Fer fotocòpies
a diferents mides dels objectes del quadre. Amb aquest material retallat
i d'altres de lliure elecció, cada grup farà la composició
del seu mural.
|