Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Tallers al Parvulari
Infantil
Diversa
Totes

Responsables

Centre

Equip de Cicle Inicial de Parvulari
CEIP Montseny de Breda
Descripció

El CEIP Montseny duu aquest projecte des del curs 1992/1993. Canviar l'organització del parvulari les tardes dels dimecres representa un enrenou tant per als grans com per als menuts, però al mateix temps és una oportunitat que l'escola dóna a la innovació.

Els mestres i les mestres compartim aquesta estona de joc-aprenentatge amb 2 o 3 mares/pares per taller. Barregem els nens i nenes de les 6 aules d'educació infantil en 7 tallers. Cada taller dura 2 sessions.

Fem una reunió prèvia amb els pares/mares per comentar la manera com l'escola creu que s'ha d'interaccionar amb els infants, per tal d'afavorir l'autonomia, la descoberta i la participació de tots. Distribuïm els alumnes, preparem els distintius i decidim els contes que aglutinaran les activitats.

Durant aquests anys s'han fet tallers de:

modelatge
disfresses
pintura
danses
cançons
jocs
experimentació
cuina
audiovisuals
reciclatge
cosir

Els objectius d'aquesta activitat són:

afavorir la bona dinàmica dels grups.
millorar els hàbits d'ordre i neteja envers els objectes i les persones.
gaudir participant.
que els nens de diferents edats i grups es comuniquin i comparteixin.
conèixer les actituds i els rols d'altres companys i adults.
obrir l'escola a les famílies educativament i en una activitat habitual.
desenvolupar el gust per l'estètica, la creativitat, la recerca, la sensibilitat…
aprofundir l'aprenentatge de tècniques diverses: plàstiques, d'investigació, d'expressió, de manipulació d'estris…

El que valorem més positivament el professorat de tot aquest enrenou és la col·laboració i l'intercanvi que s'estableix entre els nens de diferents edats. També és molt enriquidor veure que els pares arriben a entendre millor la feina que fem els mestres.

Per poder realitzar el que programem, col·laboren amb l'escola els pares i mares d'alumnes d'educació infantil que es poden comprometre a participar-hi durant tot el curs. Cadascú tria el taller on vol participar.

2002-2003