Cada
any a l'escola dediquem una setmana per realitzar diferents Tallers.A
l'Educació Infantil els tallers tenen com a eix conductor un
conte o un motiu que serveix de motivació al llarg de les 4
tardes que dediquem.
Aquest
curs els tallers han girant al voltant del conte "Els tres porquets".
A partir del conte s'han preparat 4 tallers ( un per cada tarda) i
dins d'aquests quatre tallers hi havia diferents grups d'alumnes barrejats
de P-3, P-4 i P-5. Un cop fets els grups, els nens i nenes han fet
tallers de:
Maquillatge, dansa i joc. A partir de la pel·lícula
de "Els tres porquets" de Disney que ja han vist previament
es treballa el conte, la música, i es fa un petit joc.
Circuits de Palla, Fusta i Maons. S'ha preparat un circuit en el que
han de passar diferent proves i l'objectiu final és reproduir
les tres casetes dels porquets amb els diferents materials
Teatre. Es fa una representació en la que els nens intervenen
com a protagonistes
Titelles. Els nens i nenes fan titelles dels 3 personatges principals
del conte.
Primària
Cicle Inicial i Mitjà
Els Tallers de primària es fan durant una o dues tardes i l'objectiu
principal és conèixer l'ofici dels pares /mares i els
recursos que ens ofereix el poble.
Els diferents tallers proposats varien cada any en funció de
l'oferta de pares i mares que tinguem.
Per exemple ,es poden fer tallers
de : Visita a algún Hotel, Taller de pizzes, de cuina, d'estampació
de samarretes, plantar una tenda de campanya al camping, Visitar l'Ajuntament,
el Cap, la Biblioteca, la Policia, la Hípica, el veterinari...
La majoria d'aquests tallers es realitzen fora de l'escola i en grups
d'uns 10 alumnes barrejats de les 4 classes de cada cicle.
Cicle Superior
Aquest curs els alumnes de Cicle Superior han dedicat una tarda a
exposar i jugar els diferents jocs que ells mateixos, per grups, s'havien
inventat. La proposta dels jocs es va fer per conmemorat d'alguna
manera l'Any Mundial de les Matemàtiques, declarat per la Unesco.
Durant varies setmanes , han dedicat la classe de plàstica
per anar fent els jocs i el dia dels tallers s'han explicat i intercanviat.
A l'hora de dissenyar els jocs se'ls hi va donar una fitxa per omplir
en la que hi constava el número de jugadors, les regles del
joc, els continguts matemàtics......
Cada curs els Tallers poden anar canviant en funció dels objectius
i de les possibilitats.
|