Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Tallers
Infantil
Totes les àrees
Totes les àrees

Responsables

Centre

Professorat d'Educació Inafntil
CEIP Pere Torrent de Lloret
Descripció

A la nostra escola ja fa uns anys que a Educació Infantil s'organitzen diferents Tallers.
Van néixer per ajudar als nens a familiaritzar-se amb l'entorn escolar.
OBJECTIUS
- La interacció entre els nens.
- Conèixer totes les professores del parvulari.
- Aprendre a recórrer les diferents aules, sabent trobar el taller que els toca segons el distintiu.

Els tallers es realitzen durant tot el curs. S'inicien el mes de novembre, i cada un té una temporalització de 5 sessions d'una hora setmanal, els dimecres a la tarda. En acabar una rotació es descansa una setmana abans de començar la següent.
L'equip de mestres d'Educació Infantil (tutores i professores de suport) elabora les programacions dels diferents tallers a començament de curs; tot i que cada mestra adequa les directrius generals de l'equip a les peculiaritats específiques del seu propi taller.
En la reunió de principi de curs es demana la col·laboració dels pares i mares per ajudar a portar a terme les diferents activitats, en contacte directe amb la mainada. Participen amb un gran entusiasme.

Casa curs organitzem diferents tipus de TALLERS:
Informàtica, Biblioteca, Escoltem contes, Mim, Jocs d'aigua, Plàstica, Cuina, Plastilina, Decoració, Fang, Experimentació, Bufar, Pintura i color, Teatre, Psicomotricitat fina i Taller de teixir.

METODOLOGIA DE TREBALL
Els nens s'organitzen en grups flexibles de manera que cap nen repeteixi el mateix taller.
Als grups de P3 i P4, són les tutores les que col·loquen els alumnes en els tallers que consideren més convenients.
A P5 els alumnes trien lliurement el taller segons els seus interessos.
En haver-hi tres classes de cada nivell, es fan grups de 4 o 5 alumnes per cada taller i curs (un o dos de cada classe).
Un cop reunits tots els noms dels nens i nenes de cada taller, s'elabora la graella amb el distintiu de cada un d'ells (sempre és el mateix) i es fotocopia en DINA-3.
Cada taller ha de tenir a la porta o en el lloc més adient, el distintiu i la graella de forma que els alumnes ho vegin bé.

2002-2003