Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Tallers al Parvulari
Infantil
tallers
Visual i Plàstica

Responsables

Centre

Professorat Educació infantil
CEIP Sant Iscle de Vidreres
Descripció





Taller d’ estiraments i control postural


A partir dels diferents exercicis posturals, el nen va agafant més consciència del seu propi cos i alhora es treballen els estiraments i les flexions d’articulacions, músculs...sempre tenint en compte la respiració.
Cal: - catifa gran o moqueta - manta- aparell de música- CD de música ambiental
Preparació:1- Seqüenciar els diferents exercicis posturals re- partits amb dues sessions.2- Preparar dues històries per la relaxació.







Taller de Contes amb diapositives


Hi havia una vegada ..... de cop l´atmosfera de la classe esdevé reposada i riallera, s´estableix un corrent de confiança entre la mestra i els alumnes i anem formant uns hàbits d´atenció.

Cal:
- Projector de diapositives- Contes amb diapositives- Paper blanc gran que faci de pantalla- Fotocòpies dels contes explicats, que se les emporten a casa
Preparació:1- S´explica als nen i nenes quin taller venen a veure2- Es presenten els aparells i les diapositives3- Es trien els contes a explicar entre tots4- S´expliquen els contes





Taller de reciclatge

En aquesta activitat, alhora que es treballa l’habilitat manual i els nens i nenes gaudeixen en la creació, aquests es van adonant que, a partir de la seva actuació, uns elements o materials de rebuig que en principi semblaven inutilitzables i que s’haurien de “llençar,” es van transformant en objectes útils o decoratius.

Cal: Per a la preparació prèvia, per part del mestre:- Dues ampolles d’aigua de plàstic de 1,5 l. o similars.- Cinta adhesiva per unir les dues ampolles- Tisores. Per al desenvolupament de l’avtivitat:- Les dues ampolles o pots ja muntats.- Paper de diari.- Aigua- Farina- Recipients per a la pasta.- Témpera marró.- Témpera vermella.- Paper bàsic, amb les plantilles dels ulls dibuixades.- Paper de seda.- Retoladors.- Gomets rodons negres (o pintura negra).- Vernís fixador.- Cola blanca.- Tisores.- Felpa i punxó per als més petits.
Preparació: 1- D’avançat ja s’havia demanat a tots els nens i nenes que portessin una o dues ampolles.2- Preparació prèvia per part de la mestra, que consisteix en foradar i tallar les dues ampolles per tal de poder-les unir (amb cinta adhesiva), i formar així la base del cos del cavall. En la primera sessió:3- S’explica el sentit del reciclatge i es parla dels diferents tipus de contenidors de deixalles. 4- Estripar paper de diari en trossets més aviat petits.5- Amb farina i aigua fabriquem la “cola” . Tot seguit mullem el paper en la pasta i anem recobrint les ampolles. En la segona sessió:6- Es pinten i es retallen o es punxen els dos ulls i es retalla el serrell fet de paper de seda.7- Es pinta el cos del cavall amb pintura tèmpera marró barrejada amb una mica de vernís.8. Enganxar els elements decoratius (ulls, serrell, fosses nassals i boca). Això ho fa la mestra, ja que en finalitzar l’última sessió la pintura encara és molla.
















Taller de cuina


A partir de les receptes de cuina que fem ,treballem la procedència dels aliments i els hàbits de salut.
Cal: Entrepans divertits- pa de motlle-mortadela- formatge-pebrot en llauna-olivesMagdalenes-farina -sucre mòlt-ous-llet-llevatFlam d’ou -llet- ous-sucre -sucre cremat