Títol | Nivell | Temātica | Ārees relacionades |
Evolució
del llenguatge escrit
|
Infantil
|
Escriptura
|
Llengua
|
Responsables |
Centre |
||
Professorat
d'Educció Infantil
|
CEIP
Sant Iscle de Vidreres
|
Descripció
|
||
En
aquest apartat veurem l'evolució de l'escriptura dels infants.
Diferenciem 4 grans apartats: |
|
|
ESCRIPTURES PRE-SIL.LÀBIQUES En aquesta etapa el nen comença a fer uns signes que inicialment encara no són lletres però que aniran evolucionant fins que finalment esdevindran lletres convencionals, tal com les coneixem nosaltres. Malgrat tot, en aquesta etapa el nen escriu sense correspondència so-grafia. |
![]() |
|
ESCRIPTURES SIL.LÀBIQUES Poc a poc els infants van evolucionant i s'adonen que l'escriptura es regeix per unes normes; no es poden escriure les lletres que es volen. Cada paraula cal escriure-la amb unes lletres concretes i diferents de les que fem servir per escriure una altra paraula. D'aquesta manera apareix l'escriptura sil·làbica. Ells s'adonen que cada lletra representa un so. A l'hora de parlar, els sons els percebem dins la sil·laba i per tant cada sil·laba es representa per una lletra. |
![]() |
|
ESCRIPTURA SIL.LÀBICO- ALFABÈTIQUES En aquesta etapa els infants comencen a omplir tota la síl·laba, tot i que moltes vegades encara es deixen algunes lletres. No n'hi ha prou de conèixer les lletres de l'abecedari, cal donar els infants elements per tal que puguin desxifrar el codi de l'escriptura. |
![]() |
|
ESCRIPTURA ALFABÈTICA En aquesta etapa l'infant escriu ja totes les lletres que formen una paraula. |
![]() |
Si
vols més informació http://www.xtec.es/ceip-santiscle-vidreres/infantil/llenguatge.htm
2002-2003
|