Títol | Nivell | Temātica | Ārees relacionades |
Psicomotricitat:
un enfoc global
|
Infantil
|
Psicomotricitat
|
|
Responsables |
Centre |
||
Professorat
d'Educació Infantil
|
CEIP
Salvador Espriu de Vidreres
|
Descripció
|
|
|
El
cos de l'infant, si sabem escoltar-lo, ens parlarà de les seves
necessitats, de les seves mancances i de la seva manera d'afrontar
les coses; és a dir, de la seva història i de com viu
el present. |
![]() |
ESPAIS La sala on treballem amb els infants es separa en tres ESPAIS Espai dels plaers sensòrio-motrius En aquest espai hi ha tot el material típic de la gimnàstica tradicional: espatlleres, plínton, bancs suïssos... És el lloc on l'infant experimenta amb el seu cos. Espai de les vivències emocionals En aquest hi podem trobar tot aquell material que pugui ajudar a fer el joc simbòlic: cordes, robes, coixins, un mirall gran... En aquest espai els infants creen amb els materials i es disfressen, pretenem fer-los evolucionar en al seva comunicació, creativitat i treballar la seva afectivitat. És un espai d'afirmació personal. Espai del distanciament El material d'aquest espai és neutre, per tal que ajudi a l'infant a no projectar-hi l'afectivitat (unes fustetes dissenyades per a aquesta funció), o perquè la porti fora d'ell mateix, com un conte o paper i llapis per a dibuixar. Aquest és l'espai on els infants elaboren les seves sensacions, se'n distancien i van entrant en el món de les operacions i de la lògica, comparant, creant problemes i resolent-los i analitzant els components físics de la realitat. |
TEMPS El TEMPS de la sessió també es reparteix en tres moments: Ritual d'entrada Després d'haver-nos canviat les sabates, tots ben asseguts preparem la sessió de diverses maneres, tan psíquica com físicament. Joc psicomotriu Es provoca un clima apropiat, que indueix als nens i nenes a tirar una torre de coixins construida per les mestres (tutora i psicomotricista), amb gran expressió de plaer sensòriomotriu. A partir d'aquest primer moment ells s'organitzen els materials lliurement, seguint les normes de la sala. Ritual de sortida Aquest és el moment de recapitular la sessió. Sol haver-hi una part oral i una altra de treball amb les fustetes o el dibuix de la sessió i... tornar-se a calçar les sabates! És una experiència molt enriquidora, tant pels infants com per als mestres, que esperem poder repetir ... i que recomanem! |
2002-2003
|