Títol | Nivell | Temātica | Ārees relacionades |
L'herència
de l'Imperi Romà.
Setmana cultural |
Infantil
i Primària
|
Història
|
C. Socials
|
Responsables |
Centre |
||
Claustre
|
CEIP
Ignasi Melés de Tossa de Mar
|
Descripció
|
|
Un aspecte de la vil·la romana dels Ametlles |
Durant
les dues setmanes de quinzena cultural que vam celebrar el mes de
març, es van tractar diàriament a tots els nivells educatius
del centre, aspectes relacionats amb el món romà al
voltant dels següents temes: |
De
setembre a març, vam preparar un material didàctic específic
que el vam utilitzar durant la quinzena cultural. Aquest material consistia
en un document principal, el dossier del mestre, i un dossier adaptat
per als alumnes de cicle inicial. El dossier del mestre contenia un compendi d'informació, dades, il·lustracions i fitxes d'activitats sobre el món romà que pretenia facilitar al professorat la tasca de recollida d'informació per adequar després les propostes de treball amb el seu grup d'alumnes. El dossier de cicle inicial contenia, a més d'informació adaptada per a aquest nivell, propostes concretes d'activitats i fitxes de treball per realitzar els mateixos alumnes. Vam fer dues sortides a les que va participar tota l'escola: - Visita a la vil·la dels Ametllers de Tossa (prèviament es va organitzar una visita guiada per als mestres), i - Visita al Museu Municipal per observar el mosaic de l'atri que es conserva en molt bones condicions a dins del Museu També vam disposar durant tota la quinzena del vestuari d'un soldat romà, exhibit en una maniquí al vestíbul de l'escola. Vam realitzar diverses activitats complementàries, de les que podem destacar: - Educació infantil: berenar romà. Els ens i nenes vestits de romans varen fer una berenada. - Cicle inicial: tallers relacionats amb el món romà; de cuina, balances, fang i vestuari. - Cicle superior: gimcana entorn de la vil·la. - A més, tota l'escola ha estat elaborant mosaics amb cartolina inspirats en models romans. També vam preparar altres materials i documents per reforçar alguns aspectes, per exemple: - Dos fulls de la gimcana feta pels mateixos alumnes de 5è - Diverses propostes escrites per a 6è. - Dibuixos sobre els soldats i el vestuari per al parvulari. - Una cançó. - etc. |
2002-2003
|