
Alumnes al pati jungant a "Jocs d'abans"
|
Al
llarg del curs organitzem tres setmanes temàtiques, cadascuna
a meitat de cada trimestre.
Tema:
"UNA ULLADA AL PASSAT"
Setmana: del 25 al 29 d'octubre
Educació
infantil
Objectius:
- Identificar i memoritzar algunes manifestacions orals del folklore:
cançons, danses i jocs tradicionals.
- Combinar diferents moviments a l'hora de mimar una cançó,
ballar una dansa i jugar un joc.
- Gaudir i participar de les activitats.
Activitats:
Cada curs al llarg de la setmana aprendrà una cançó
mimada
P-3: Si la barqueta es tomba; La gallina ponitana
P-4: Olles, olles de vi blanc; Pla, pla, pla, la banyera
P-5: La xarranca; Ai mare aneu a missa
Per tot el cicle aprendrem el joc de l'espardenyeta. Tot el cicle
en el gimnàs farem la cloenda.
|
Cicle
Inicial
Objectius:
- Valorar els canvis que s'han anat produint en una casa al llarg
del temps.
- Comentar les diferències que hi ha en una casa antiga i en
una moderna.
Activitats:
- Veure una pel·lícula d'època i comentar les
diferències que hi ha actualment amb la casa, vestuari, joguines,
etc. (Mary Poppins).
- Aportacions de material i objectes per part dels alumnes.
- Sortida al Museu de les Joguines de Figueres.
Cicle Mitjà
Objectius:
- Conèixer com s'agrupaven els artesans segons el seu ofici.
- Aprendre diferents tècniques d'elaboració d'objectes.
Activitats:
- Elaboració de collarets amb pastes de sopa.
- Elaboració d'objectes de decoració amb fang.
- Elaboració de perfums naturals.
- Elaboració de pedres de decoració.
- Treball previ a la sortida al Museu d'Història de Catalunya
i visita al museu.
- Recerca d'objectes antics: llibres, llibretes, joguines, estris
de la llar, estris de diferents oficis, vestuari...
- Exposició dels diferents objectes antics.
Cicle Superior
Objectius:
- Prendre consciència de què les coses no han estat
sempre igual: manera de viure, de jugar, de viatjar,...
- Relacionar-se amb els alumnes del mateix cicle tot aprenent a jugar
als jocs d'abans.
- Investigar sobre l'evolució dels mitjans de transport: cotxe,
avió, vaixell, tren,...
Activitats:
- Sortida al "Museu d'Història de Catalunya", on
es realitzarà l'activitat de "Els habitatges i la vida
quotidiana".
- Fer preguntes a la gent gran de la família o altra, com eren
els jocs d'abans i prendre'n nota per escrit.
- Confecció jocs senzills.
- Exposició de vehicles antics: maquetes, reproduccions, joguines
i construcció de vehicles antics amb material reciclat.
|
Llengua
anglesa
Cicle inicial:
Treball d'una rima popular "Teddy Bear" acompanyada
amb gestos que en faciliten la comprensió.
Cicle mitjà:
Elaboració d'un "cracker". És un tub
de cartró embolicat amb papers de colors i a dins si col·loca
un barret de paper o qualsevol altre petit obsequi. Són tradicionals
a les Festes de Nadal.
Cicle superior:
A 5è elaboració d'un "cracker" i a 6è
treball del primer capítol de Hamlet.
Educació Física
Dins de l'àrea d'educació física vam decidir
treballar les olimpíades "gregues" de la següent
forma:
A cada curs es faria una petita introducció de quan van començar
les olimpíades i qui va ser el poble on van néixer.
També explicarem quines proves realitzaven i quins eren els
premis que donaven als guanyadors.
Després d'aquestes explicacions vam començar a realitzar
les següents proves: salt d'altura, salt de llargada, llançament
de pilota, llançament de disc i curses de velocitat.
Els guanyadors van ser premiats amb una corona de llorer com feien
els antics grecs amb els seus campions olímpics.
|