Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Educació multicultural
Projectes europeus Comenius
Primària
Educació multicultural
Totes

Responsables

Centre

Adriana Barnadas
CEIP Carles Faust de Lloret
Descripció

Representants dels 4 centres europeus associats de Madeira, Itàlia, Finlàndia i Catalunya

En el projecte Recursos educatius per a una educació multicultural, a més del CEIOP Carles Faust de Blabes, participaven tres escoles més: Colegio Infante D. Henrique, de Funchal, un centre de gran extensió i de titularitat religiosa, a l'illa de Madeira; S.M.E. Matteotti, un institut públic de secundària elemental a Pioltello, ciutat de la rodalia de Milà (Itàlia) i Leppanen-ala-astë, a Lehtimäki, una escola rural de primària del centre de Finlàndia.

Al llarg de tres anys (quatre cursos acadèmics), els centres associats, tots ells de característiques força heterogènies, han treballat de manera conjunta en l'elaboració i experimentació de material didàctic sobre multiculturalitat, han acollit professors visitants, han intercanviat experiències educatives i correspondència escolar i han aprofundit en el coneixement mutu dels diversos contexts educatius i en la dimensió europea en les respectives comunitats educatives.

La primera fase del projecte, al llarg de dos anys, va consistir en la creació d'una programació pedagògica sobre festes, llegendes i llibres significatius de les nostres respectives tradicions culturals.

La segona, portada a la pràctica en aquest darrer curs, s'ha basat en l'intercanvi i l'experimentació a cada escola, dels materials curriculars creats pels centres associats. A més del treball cooperatiu elaborat, el projecte ha acostat alumnes i professors a l'ús de noves tecnologies, especialment telemàtica i multimèdia, ha propiciat un increment de la qualitat educativa en la pràctica quotidiana i ha permès estrènyer els llaços institucionals entre les respectives comunitats escolars.


Al llarg d'aquesta trobada internacional amb els representants de les escoles associades, la cinquena del projecte i la segona que se celebra a Blanes (que com a centre coordinador ha organitzat l'obertura i la cloenda), es van analitzar els resultats del treball conjunt i avaluar molt positivament els quatre cursos de cooperació internacional.
Paral.lelament, es va desenvolupar un programa de visites culturals per Blanes i Girona i d'intercanvis institucionals amb la comunitat escolar, en què tant pares, com alumnes, com alguns antics mestres de l'escola van participar activament; amb l'administració educativa i amb els representants de la corporació local. Els actes oficials de la visita van gaudir de ressò mediàtic mercè a la ràdio, la televisió i la premsa local.
Una de les principals conclusions de la trobada va ser la necessitat del manteniment del contacte institucional de les escoles, encara que el projecte hagi finalitzat de manera oficial.

2002-2003