Títol | Nivell | Temātica | Ārees relacionades |
Gent
d'arreu el món. Per una educació intercultural.
|
ESO
|
multicultura
|
Música.
Llenguatge. Ed. Visual i Plàstica
|
Responsables |
Centre |
||
Professorat
de 1r i 2n d'ESO
|
CEIP
Sant Jordi. Maçanet
|
Descripció
|
L'alumnat
de 1r i 2n d'ESO del CEIP Sant Jordi de Maçanet de la Selva
durant una setmana de maig van estar treballant el Crèdit
de Síntesi "Gent d'arreu del món". El
punt d'arrancada d'aquest projecte va ser visitar i gaudir de les
diferents cultures representades al Parc de Port Aventura. Un cop realitzat tot el treball de síntesi els/les alumnes d'ESO van muntar una exposició en el hall de l'escola per a tots els/les alumnes (des d'Educació Infantil fins al cicle superior de Primària). Aquesta exposició constava de 7 plafons on els/les alumnes podien observar, preguntar, informar-se, col·laborar, participar i gaudir de tots aquells aspectes més rellevants del projecte.
L'alumnat d'Educació Infantil i Primària van quedar sorpresos de la procedència i el nom d'alguns instruments, l'origen de determinats aliments, la diversitat de jocs... En el plafó del vestir van poder observar els diferents tipus de roba i el perquè van vestits d'aquesta manera. En el plafó de jocs d'arreu del món van poder comprovar la gran diversitat de material que existeix, molt diferent del que solen utilitzar per jugar al pati de l'escola o a casa seva. En el plafó de les notícies, frases i fotografies de gent d'arreu del món volíem que els/les alumnes de l'escola reflexionessin sobre aquest tema i que deduïssin les diferents ètnies que actualment conviuen amb nosaltres. Un
dels objectius de l'exposició va ser que els/les alumnes
d'ESO motivessin a la resta de nens i nenes de l'escola a col·laborar
i participar en aquest projecte. La primera part del projecte consistia en una exposició oral relacionada amb cadascun dels plafons i la segona part participar en un joc. Cada curs havia de passar per cada un dels plafons i escollir una pregunta adequada al seu nivell (cada cicle tenia una pregunta de color diferent). Si la responia correctament se li donava una peça on hi apareixia una síl·laba, i així successivament, fins arribar a confegir la paraula INTERCULTURALITAT A
partir d'una xerrada sobre el comerç just organitzada pel grup
"SETEM" al nostre centre, va sorgir la idea de col·locar
una paradeta d'INTERMÓN a l'exposició.
L'objectiu principal d'aquesta xerrada va ser que els/les alumnes
es conscienciessin sobre el tema i col·laboressin en la difusió
dels cinc criteris bàsics del comerç just:
|
2002-2003
|