Títol | Nivell | Temātica | Ārees relacionades |
8
horas de poesía con Bécquer
|
4t
d'ESO
|
Lectura
i anàlisi de les Rimas de Bécquer
|
Literatura
castellana i Educació Visual i Plástica
|
Responsables |
Centre |
||
Lourdes
Domènech
|
IES
Serrallarga de Blanes
|
Descripció
|
|
|
Llegir
poesia a l'aula és sempre una tasca difícil; formar
lectors de poesia encara ho és més. No obstant, la poesia
de G.A. Bécquer resulta accesible als alumnes i això
permet que s'endinsin en la lectura i comprensió del missatge
poètic d'una manera planera. La
proposta que resumeixo a continuació és el resultat
d'una experiència duta a terme amb alumnes de 4t d'ESO en la
materia de llengua castellana. OBJECTIUS
Per damunt d'aquest objectius hi ha la voluntat de fer que els alumnes perdin la por davant dels textos poètics i defugin la idea de que la poesia només l'entenen un quants. |
![]() Pintura de Caspar David Friedrich (pintor romàntic) |
TEMPORITZACIÓ La proposta és una unitat didáctica de 10 hores.
Un cop confegit el qüestionari entre tots els alumnes del grup, el professor va responen a les preguntes de tal manera que reconstrueix la vida del poeta. |
Llegir és una manera de mirar. Si l'alumne és capaç de dir allò que veu en un quadre, també ho és per dir allò que veu (o enten) en un poema. El comentari dels poemes parteix sempre de la pregunta i tu què hi veus? Què diu el poeta?
|
|
AVALUACIÓ L'avaluació té en compte tots els moments del desenvolupament de la unitat: la lectura expressiva, la participació en els comentaris, el comentari escrit d'una rima i la proposta creativa. webs
de interés
|
|
![]() Pintura de Caspar David Friedrich (pintor romàntic) |
2002-2003
|