EXPOSICIÓ DE FOTOGRAFÍES: L' ÚLTIMA MINA

El dijous 13 de novembre de 2003 vam anar a visitar una exposició de fotografies dels últims dies i els últims treballs dels darrers miners que havien quedat a la mina de Escucha.Anàvem mirant les fotografies i Maribel, la mestra de jardineria ens va explicar moltes coses perquè el seu pare i el seu avi també havien estat miners.

Eren fotografies fetes mentre els miners treballaven i eren molt "xules". Algunes feien por perquè sortia el miner quasi enterrat sota les runes reconstruint la mina després d'un enfonsament.Altres eren molt boniques perquè es veia que eren molt amics els miners i sortien esmorzant o sortint junts de la mina. Les fotos eren dels últims 8 miners que van tancar la mina Trinidad a Escucha. Se'ls veia en un dia de feina normal, però també es veia l'últim dia quan van tapar amb ciment l'entrada de la mina per què mai més es tornés a obrir. Ja mai ningú baixaria a aquella mina a treballar i nosaltres pensem que això els posaria tristos.

.
L'exposició ens va agradar molt perquè vam conèixer una mica més el treball del miner, feina en la qual treballa molta gent i també els nostres pares.Nosaltres pensem que el treball de miner és molt dur. S'ha de ser valent per baixar a la mina. Estan tancats tot el dia, tenen poc aire i males condicions. També s'ha de ser molt fort per carregar amb molt de pes i això és difícil fer-ho cada dia.

SANTA BARBARA Santa Bàrbara és la patrona dels miners i és una verge molt "xula". Es celebra el dia 4 de desembre i fan dinars, sopars i balls i a les escoles ens porten una bossa de "xuxes" per cadascú. Els avis expliquen que quan baixaven a la mina , a fora tenien la Verge i abans de baixar-hi li donaven un petó i resaven. També és la patrona de les males tempestes.Vam veure una Verge de Santa Bàrbara dins d'una vagoneta amb flors als museu miner d'Escucha.Santa Bàrbara porta el cabell molt llarg, porta corona d'espines i una capa molt gran de color blanc i granate.Els i les alumnes de setè