MALETA DAN-DAN-DANSA

La Maleta Dan dan dansa, consta d’un dossier pedagògic que dona recursos per a treballar la dansa a l’aula, tenint present el bagatge del docent. Per això el llenguatge que s’utilitza en el dossier es una barreja entre els termes més pedagògics i els més creatius, flexibles i oberts. En aquest dossier s’explica i s’introdueix  5 conceptes de dansa (La història, el cos, cossos en l’espai, la inspiració i la producció escènica). Per a cadascú d’ells es proposa l’ús d’un o de diversos materials  i s’acompanya d’unes activitats que es detallen per edats i per cicles educatius. És un treball molt introductori per a mestres que mai han fet dansa, està pensat per a què el mestre obri la Maleta i es posi a treballar juntament amb el seus alumnes, no es necessita cap formació prèvia.
El dossier que acompanya la proposta us permetrà triar i destriar quins materials voleu fer servir, quines activitats voleu fer,...

OBJECTIUS

    • Entendre la dansa des d’una perspectiva lúdica.
    • Descobrir la interrelació entre la història de la dansa i la dansa com la veiem actualment. Utilitzar el llenguatge del cos com una forma comunicativa i al mateix temps artística.
    • Motivar l’esperit de recerca de nous moviments i reforçar aquells propis de la nostra personalitat
    • Descobrir el moviment del cos en relació a un espai.
    • Percebre l’espai com a quelcom canviable i influenciable fins i tot a nivell de sentiments i de sensacions.
    • Experimentar i investigar moviments des de diferents fonts d’inspiració.
    • Opinar sobre la dansa que veiem o realitzem amb un criteri personal i fonamentat.
    • Identificar els recursos que veiem a l’escenari amb els treballats a l’aula. Avaluar i analitzar l’espectacle que hem vist.