LA PIRÀMIDE DE LA LECTURA, UNA ESTRATÈGIA PER A L'ÈXIT ESCOLAR

Ara Escric té com a finalitat  millorar la competència escrita dels alumnes per augmentar la seva capacitat de comunicació i el seu rendiment acadèmic i, així, afavorir l’èxit educatiu. A través de l’Ara Escric, es donarà eines i suport als docents per actualitzar les metodologies de la didàctica de l’escriptura.

ENROLA'T.cat  és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola. Aplega un recull de situacions comunicatives amb la finalitat de fomentar la interacció entre els alumnes. La tècnica utilitzada és el joc de rol, també anomenat role-playing o representació de papers.

R
epositori d’informació fruit d'una tasca de col·laboració entre diversos CRP de Catalunya. Selecció acurada de recursos relacionats amb la lectura en tot el seu abast.
Butlletí 1r. trim.
Propostes didàctiques del Correllengua 2016. Conjunt d’activitats lingüístiques per conèixer el personatge a qui es dedicarà el Correllengua d’enguany, l’escriptora i periodista Montserrat Roig. Idees per treballar l’estima per la llengua dins i fora de l’aula.

Els materials estan dividits per nivells educatius: infantil, primària, 1r cicle d’ESO, i 2n cicle d’ESO i batxillerat. En cada cas, s’inclouen un seguit de propostes adequades a cada tram. Hi trobareu des de jocs lingüístics i contes per als més menuts fins a propostes de xerrades, exposicions, treballs de recerca i debats per als més grans. Les activitats poden formar part de les programacions de llengua i literatura catalana, de ciències socials i d’història.