Entrevista a la biblioteca
Cicle mitjà
Formació d’usuaris
Donar a conèixer  el que es fa a la biblioteca
Comissió de biblioteca
CEIP  Bernat Metge

L’activitat consisteix en fer una entrevista a les diferents persones que hi ha a la
biblioteca el dia de préstec: Bibliotecàries i nens.

Es construeix l’entrevista a classe. La preparen dos nens de la classe i van la tarda que es fa el préstec de biblioteca.

L’entrevista és gravada en vídeo amb la finalitat que la vegin la resta d’alumnes de l’escola. És  una manera de donar a conèixer el treball que es realitza dins de la biblioteca:
  • Catalogar.
  • Fer teixells.
  • Folrar.
  • Ordenar els llibres.
D’aquesta manera els alumnes prenen consciència del treball que hi ha darrera del que ells veuen, una biblioteca ordenada on és fàcil trobar els llibres que ells volen.

LA BIBLIOTECA ESCOLAR LOCUTORS. Aquests tres últims cursos la biblioteca de l’escola Bernat Metge ha vist fets realitat els seus somnis:

S’ha omplert de llibres magnífics tots ordenats com en les biblioteques dels grans i els nens i nenes de l’escola han passat contents a visitar-la i demanar-li en préstec els seus llibres.

Els nostres reporters s’han apropat fins a la biblioteca el dia de préstec de llibres per entrevistar a les bibliotecàries i veure l’ opinió dels alumnes que fins a ella s’apropen.

INSERT/ ENTREVISTA :
-  A un alumne. Que fas avui aquí?
-  Mª José/bibliotecària. Fa molt que be a ajudar a la biblioteca?
-  Mª José /bibliotecària. Quins canvis ha vist en aquest temps a la biblioteca?
- Irene/bibliotecària. En que  consisteix la seva feina? Sempre ha utilitzat l’ordinador per fer
  aquest treball?
-  Irene/bibliotecària.  És millor fer-ho amb ordinador? Per què?
- Isabel/administrativa de l’escola i ajudant a la biblioteca dimecres) Em pot dir que és el
  que vostè fa en aquest ordinador?.
– Isabel. Li agrada aquesta feina? Per què?
- Un altre alumne. Quin llibre has agafat? Per què has agafat aquest llibre?