L’activitat consisteix en fer una
entrevista a les diferents persones que hi ha a la
biblioteca el dia de préstec: Bibliotecàries i nens.
Es construeix l’entrevista a classe. La preparen dos nens de la classe
i van la tarda que es fa el préstec de biblioteca.
L’entrevista és gravada en vídeo amb la finalitat que la
vegin la resta d’alumnes de l’escola. És una manera de
donar a conèixer el treball que es realitza dins de la
biblioteca:
- Catalogar.
- Fer teixells.
- Folrar.
- Ordenar els llibres.
D’aquesta manera els alumnes prenen consciència del treball que
hi ha darrera del que ells veuen, una biblioteca ordenada on és
fàcil trobar els llibres que ells volen.
LA BIBLIOTECA ESCOLAR LOCUTORS. Aquests tres
últims cursos la biblioteca de l’escola Bernat Metge ha vist
fets realitat els seus somnis:
S’ha omplert de llibres magnífics tots ordenats com en les
biblioteques dels grans i els nens i nenes de l’escola han passat
contents a visitar-la i demanar-li en préstec els seus llibres.
Els nostres reporters s’han apropat fins a la biblioteca el dia de
préstec de llibres per entrevistar a les bibliotecàries i
veure l’ opinió dels alumnes que fins a ella s’apropen.
I
NSERT/ ENTREVISTA :
- A un alumne. Que fas avui aquí?
- Mª José/bibliotecària. Fa molt que be a
ajudar a la biblioteca?
- Mª José /bibliotecària. Quins canvis ha vist
en aquest temps a la biblioteca?
- Irene/bibliotecària. En que consisteix la seva feina?
Sempre ha utilitzat l’ordinador per fer
aquest treball?
- Irene/bibliotecària. És millor fer-ho amb
ordinador? Per què?
- Isabel/administrativa de l’escola i ajudant a la biblioteca dimecres)
Em pot dir que és el
que vostè fa en aquest ordinador?.
– Isabel. Li agrada aquesta feina? Per què?
- Un altre alumne. Quin llibre has agafat? Per què has agafat
aquest llibre?