Préstec de llibres a la biblioteca
De segon a sisè de primària
Formació d’usuaris
Aprenem a fer servir la biblioteca
Coordinadora de la comissió de biblioteca i dues mares.
CEIP Bernat Metge

Es fa el dijous per la tarda  de 15 hores a 16.30. És una tarda especial perquè totes les aules de segon a sisè estan preparades de manera que els nens i nenes que necessitin agafar un llibre o fer un canvi ho puguin fer.

De 15 a 15.15 es prepara a l’aula la feina de la tarda. A les 15.15  els alumnes poden anar a la biblioteca lliurement guardant un torn ja donat al matí. A la biblioteca poden arribar a haver uns 10 o 15 alumnes, triant algun llibre lliurement per gaudir d’ell, a la cua del préstec o amb una de les bibliotecàries buscant algun material relacionat amb el tema que necessiten.

Els nens de segon pugen de sis en sis, els va a recollir i tornar a la classe una de les bibliotecàries (una mare) que prèviament haurà posat a sobre d’una taula llibres que siguin del seu interès i nivell. Ells encara no utilitzen el testimoni ni trien els llibres a les prestatgeries. Gradualment es van introduint en el món de la biblioteca amb l’ajuda de les explicacions dels tutors a la  classe (ordre, prestatgeries gomets blau, prestatgeries llibres de natura, etc) i les indicacions de les bibliotecàries el dia de préstec.
Cada dijous passen per la biblioteca de 35 a 50 alumnes.